Koskacukor: Csornai töltött szelet

2013. október 24., csütörtök

Csornai töltött szelet

Egyik este lapozgattam egy régebbi prima konyha egyik számát, amiben ezt a jó kis receptet találtam. Nagyon finom lett, szerintem máskor is elkészítem. Annak ellenére, hogy én jobban szeretem a zöldségeket a kedvenceim közé fog tartozni. Annyit változtattam rajta, hogy a gombát kihagytam (10 dkg kell bele, ha esetleg valaki gombával készítené el, illetve 5 dkg marinált paprika kell az eredeti receptbe, ami nekem nem volt itthon, így helyettesítettem kápia paprikával illetve házi paprikakrémmel.
Köretnek a javaslat: kapros túrógaluska.




Csornai töltött szelet
Hozzávalók ( 4 személyre):
4 szelet sertéscomb (jó nagy szelet)
só, bors
5 dkg füstölt szalonna
1 kisebb kápia paprika
2 tk. házi csemege paprikakrém
20 dkg sertés darálthús
olaj
1 nagy fej vöröshagyma
4 dl húsleves alaplé
2 ek. tejföl
1 tk. keményítő
1/2 csokor kapor

Kapros túrógaluska
Hozzávalók:
1 csokor kapor
30 dkg túró
8 lapos ek. búzadara
2 tojás

Elkészítés:
A hússzeleteket klopfoljuk ki, majd sózzuk és borsozzuk. A darálthúshoz adjuk hozzá az apróra darabolt füstölt szalonnát és a kápia paprikát illetve a paprikakrémet. Picit sózzuk csak, mert a szalonna is sós, illetve borsozzuk. Töltsük meg a hússzeleteket a töltelékkel és fogpiszkálóval tűzzük le a szélét. Kevés olajon süssük meg a húst kívülről mindegyik oldalát. Vegyük ki a húst és a visszamaradt olajon pirítsuk meg a hagymát, szórjuk meg egy kis pirospaprikával, helyezzük vissza a húsokat és öntsük fel az alaplével. Fedő alatt kb. 1 óra alatt pároljuk puhára. Ezután keverjük ki a tejfölt a keményítővel és sűrítsük be. Szórjuk meg frissen vágott kaporral.

A galuskához a kaprot vágjuk apróra, keverjük a túróhoz a tojással együtt, sózzuk egy picit és adjuk hozzá a búzadarát. Legalább fél órára tegyük vissza a hűtőbe. 
Lobogó enyhén sós vízbe szaggassunk evőkanál segítségével nagyobb galuskákat. Ahogy feljönnek a víz tetejére, pár perc elteltével már kész is. 



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...