Koskacukor: Cobbler sárgabarackkal és meggyel

2013. július 13., szombat

Cobbler sárgabarackkal és meggyel

Múlt héten kipróbáltam a Crumble morzsasütit, most pedig a társával Cobblerrel ismerkedtem meg. Ezt is a briteknek köszönhetjük, a kettő között az a különbség, hogy az egyik egy morzsás alapanyag,ami nem tartalmaz sütőport, a másik pedig egy lágyabb sütőporos kevert tészta. Igazi nyári édesség!
Ebben sem csalódtam. Páromat megkérdeztem, hogy melyik a finomabb? Azt mondta: "ez olyan, mintha a körtét az almával akarnám összehasonlítani". Más és mégis hasonlítanak egymásra. :)






Hozzávalók:

50 dkg sárgabarack
15 dkg meggy
1 csomag vaníliás cukor
1 citrom reszelt héja

1 dl tejszín
0,5 dl tej
20 dkg teljes kiőrlésű tönköly búza liszt
5 dkg lágy vaj
2 ek. nyírfacukor
1 tk. sütőpor
1 kk. só
1 tojás


Elkészítés:
A barackokat megpucoltam, ketté vágtam és elhelyeztem egy 28cm átmérőjű pite formában. A meggyeket kimagoztam és megszórtam vele. (Lehet több meggyet használni, nekem most ennyi volt itthon.) Megszórtam vaníliás cukorral és rá reszeltem egy citrom héját.
A tojást kikevertem a cukorral, hozzáadtam a vajat, a tejet és a tejszínt. Kimértem egy másik tálba a lisztet, elkevertem a sóval és a sütőporral, majd a folyadékot hozzáadtam és jól kikevertem.
Gombócokat kanalaztam a gyümölcsökre, előmelegített 200°C-os sütőbe 25 percig sütöttem.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...