Koskacukor: Házi sonkás, bazsalikomos spaghetti

2013. július 27., szombat

Házi sonkás, bazsalikomos spaghetti

Ha szombat, akkor tészta. Elhatároztam, ha már egy héten egyszer illik tésztát enni, akkor ez a szombat lesz. Nem kell elkészítenem előző nap, mivel hét közben úgysem eszünk friss ebédet, csak újra melegítettet ezért legalább a hétvégén legyen ez máshogy. Délbe haza jövök és pikk-pakk elkészítek valamilyen finom szószt, a tészta kész van max. 15 perc alatt, fél óra alatt akár össze lehet hozni egy tuti kis ebédet.
Nyaralásra kaptunk igazi házi sonkát, maradt még belőle egy kicsi, így született a carbonara spagetti ötletem. De ennek az ételnek nem adhattam ezt a nevet, hiszen teljesen más született belőle.


Házi sonkás, bazsalikomos spaghetti
Íme a receptem 2 főre:
25 dkg házi sonka zsírjával együtt
1 közepes fej fehér hagyma
1 kis csokor friss bazsalikom
2 gerezd fokhagyma
bors
szerecsendió
2 dl tejszín
100 g tömlős gouda sajt (Lidl-be találkoztam vele)

35 dkg spagetti tészta (nálam teljes kiőrlésű lisztből készített)



Elkészítés:
A hagymát a sonkával együtt feltettem pirítani. Olaj nem szükséges hozzá, ha tényleg van zsír a sonkán, és persze nem bolti, a tapasztalatom az, hogy azokon nincs zsír, mert oda ég még mielőtt kiengedné a zsírját. :) Amikor majdnem kész beletörtem a fokhagymát és hozzá adtam az apróra darabolt bazsalikomot. Borsoztam és reszeltem rá szerecsendiót. Sóra nem volt szükségem, mert maga a sonka éppen elég sós volt. Hozzá öntöttem a tejszín, belenyomtam a sajtot és forrásig hevítettem.
A tésztához forraltam vizet, pici sóval 10 perc alatt "al dente"-re főztem.


Később, ha megéheznénk ropogós, zsenge főtt kukorica vár ránk. :)

2 megjegyzés:

  1. Köszi szépen! :)
    Hétvégére házi tortilla-t készítek paradicsomos szóssszal! Bele kezdek a tészta gyártásba. Majd jön a recept..

    VálaszTörlés

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...