Koskacukor: Pita húsgolyókkal

2013. július 7., vasárnap

Pita húsgolyókkal

Szombaton mindig bűnözünk este. Ilyenkor nem saláta vagy olyan vacsi kerül az asztalra, ami kevés szénhidrátot tartalmaz, hanem kicsit kiadósabb, párom kedvére való húsimádó étel. Múlt héten hamburger volt, most ki akartam próbálni valami újat. Arra gondoltam legyen ez most a pita.
Csirke hús híján gyorsan elszaladtunk a boltba, de csak sertés darált húst kaptunk, így hát újabb húsgolyókkal kísérletezhetett, amíg én a pitákon dolgoztam. Évának az Ízzel és lélekkel blogján találtam egy szuper receptet. Azon gondolkodtam, hogy mekkora arányban tudnám a fehér lisztet, teljes kiőrlésű tönköly liszttel helyettesíteni illetve, hogy vajon az enyém is így fel fog jönni?
Bevallom első alkalommal nem lett az igazi, csupán 2 jött fel a 4-ből, de az sem lett az igazi. Több fórumon is utána olvastam, amikor rájöttem a sütő előmelegítésével volt a probléma, mert ezen múlik az egész illetve a kelesztésen. Az utóbbihoz volt türelem, de a sütő előmelegítése addig tartott, amíg a zöldségeket feldaraboltam és itt szúrtam el. Tehát a tanulság, hogy 220°C-os "rendesen" előmelegített sütőbe kell őket behelyezni, hogy jó sok gőz kerüljön beléjük, amitől olyan szépek lesznek, mint Évánál.



Hozzávalók a pitához (4 db):
15 dkg teljes kiőrlésű tönköly búzaliszt
10 dkg fehér liszt BL80
kb. 1,5-2 dl langyos víz
1 tk. só
1 tk. cukor
1 ek. olívaolaj
1,5 dkg élesztő

Elkészítés:
A liszteket kimértem, hozzá adtam az élesztőt, rá a cukrot, mellé a sót és az olajat, majd annyi vizet adtam hozzá, hogy egy könnyű lágy tésztát kapjak. Kelesztő tálban kb. 1 óra alatt duplájára kelt. Nyújtó deszkára borítottam, 4 részre vágtam és cipókat formáztam belőle. Letakarva 15 percig hagytam kelni. Ezután kinyújtottam kb. 15-16 cm átmérőjű kör alakú formára, majd ismét letakartam és jó fél órát hagytam pihenni.
Előmelegített sütőbe 220°C-on 5-6 perc alatt készülnek el. Nem szabad tovább sütni, mert kiszáradnak.

Nálunk paprika, paradicsom, jégsaláta, lila hagyma és uborka került bele és kapros joghurtos öntetet készítettünk hozzá.



A húsgolyókat az alábbi hozzávalók alapján készítette a párom:
30 dkg sertéscomb darálva (turmixolta, mert a boltba olyan nagy lyukú darálón darálják, hogy egyszerűen nem lehet kezdeni vele semmit, ha csak nem bolognaihoz készül)
só, bors
őrölt kömény
1 kis fej lila hagyma reszelve
2 db csemege uborka apróra darabolva

Elkészítés:
A fenti alapanyagokat összekeverjük. Minimum egy órára a hűtőbe helyezzük, hogy érjenek össze az ízek, majd kis gombócokat formálunk belőle és olívaolajon megsütjük.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...