Koskacukor: Kávé torta

2013. december 26., csütörtök

Kávé torta

Anyukám élettársát leptem meg ezzel a koffein dús kávétortával születésnapjára. Az ötlet természetesen onnan jött, hogy naponta több csésze kávét megiszik. Igazi kávé függő a családban. Természetesen nagyon ízlett neki. Mindenkinek ajánlom, aki imádja a kávét!
Több receptet átnéztem, de végül saját ötletem mellett döntöttem. Ha nem karácsonyi vacsorán lettem volna tegnap, akkor egy éjszakával hamarabb elkészítettem volna, de így is összeértek az ízek.





Kávé torta
Hozzávalók (26 cm átmérőjű tortaformához):
Kávés piskóta:
17 g instant kávépor
58 g liszt
1 kk. sütőpor
3 tojás
60 g cukor

Diós piskóta:
50 g darált dió
25 g liszt
1 kk. sütőpor
3 tojás
60 g cukor

Kávé krémhez:
2 csomag vaníliás pudingpor
4 ek. cukor
6 dl tej
2 dl főzött kávé
250 g mascarpone
2 dl habtejszín

Továbbá:
pár darab babapiskóta
1 dl főzött kávé
2 ek. cukor

Díszítéshez:
kávé szemek
kakaópor

Elkészítés:
A sütőt melegítsük elő 180°C-ra.
A diós piskótához a tojások fehérjét verjük habbá a cukor 2/3-val, a maradékkal keverjük ki a sárgáját. A diót és a lisztet mérjük ki, keverjük bele a sütőport. A fehérje habhoz, adjuk hozzá a kikevert tojások sárgáját, illetve a dióval elkevert lisztet.
Vajazott, lisztezett 26 cm átmérőjű tortaformába simítsuk bele és süssük tűpróbáig. Vigyázat gyorsabban sül, mert csak 3 tojásból készül. Kb. 20 perc összesen.
A kávés piskótalaphoz az előzően hasonlóan járjunk el, csak a dió helyett az instant kávéporral keverjük el a lisztet.
Mind két esetben 10 perc elteltével emeljük ki a formából, majd rácsra téve hagyjuk kihűlni.
A krémhez forraljuk fel a tejet, közben a pudingport és a cukrot keverjük ki a lefőzött kávéval. Ízlés szerint lehet több cukrot is tenni a krémbe. (Ki, hogyan issza a kávét. :) ) Miután teljesen kihűlt- közben azért kétszer, háromszor keverjük meg-, adjuk hozzá a mascarponét és a habbá vert tejszínhabot.
Jöhet a torta összeállítása.
Alulra  kerül a kávés piskóta. Jöhet a krém 1/3-a. A kávét főzzük össze a cukorral, de ne legyen túl forró és ebbe mártogassuk meg a babapiskótákat. A krémre sorakoztassuk egymás mellé. Ezután jöhet a krém másik 1/3 része és a diós piskóta lap. A maradékkal vonjuk körbe a tortát és csillagcsöves habzsákba téve díszíthetjük. Kávé szemek a csúcsokra, kakaóporral megszórva készen is van a kávé torta.



21 megjegyzés:

  1. Finom lehetett, jó ötlet volt! Tetszik a kávéíz a krémben, a dió is feldobta a torta ízét, gondolom! :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Tényleg igazi kávé íze volt, és finom selymes volt a krémje, a nagyon vajasat nem nagyon szeretjük. És igen a dió passzolt hozzá.

      Törlés
    2. Nekem is ezért tetszik, nem kedvelem a vajas krémeket! :) Nehezen megy ez a igazoljam magam, hogy nem vagyok robot, 2x nem sikerült az ákombákomokat kiolvasni :(

      Törlés
  2. A lisztnél a gramok helyesek? nem 250 gramm meg 580 gramm? valahogy kétlem, hogy 58 grammból elkészül a piskóta.. nem vagyok szakértő, de szeretném megcsinálni :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Helyes, ugyanis ez egy vékony piskótalap. Ezt nem kell kettévágni. A közel 6 dkg kb. 2 evőkanál, plusz az instant kávé, ennél több nem kell 3 tojáshoz. Fél kiló liszt kicsit sok lenne. :) Nyugodtan próbáld ki, mert biztos így készítettem.

      Törlés
  3. Szia. Én azt szeretném kérdezni higy a diós piskotahoz is 60g kell amint a kávés piskotahoz? Mert a hozzavaloknal nem találom csak a leirasnal. Köszönettel: Biaa

    VálaszTörlés
  4. Mármint a cukor :) a lényeget kihagytam

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszike, igen ugyanannyi cukorra lesz szükség. :) javítottam

      Törlés
  5. Szia. Most csinálom a tortát és a krémnél nem teljesen világos, higy összekevertem mindent a tejet felforralom és utána csak egybe öntöm vagy együtt főzzem meg (mint egy pudingot) ? Köszönöm a választ! :)

    VálaszTörlés
  6. Így van, mint egy pudingot. Bocsi de nem volt nálam telefon. Most láttam,hogy írtál. Remélem sikerült

    VálaszTörlés
  7. Köszönöm meg épp időben ;) akkor kávés puding és utána a tejszínhab, mascapone. Köszi szépen! Remelem sikerül :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Örülök, hogy sikerült időben válaszolnom. Remélem sikerült és ízlett. :-)

      Törlés
  8. Isteni finom lett köszönöm a receptet és a segítséget! ;) küldenek képet is de nem tudok ide! Mégegyszer köszi!

    VálaszTörlés
  9. Ezt a megjegyzést eltávolította a szerző.

    VálaszTörlés
  10. A krém neked mennyi lett? Maradt ki belőle vagy épp csak elég lett díszíteni, és érdemes 1,5 adagot készíteni inkább?

    VálaszTörlés
  11. Elég régi volt már az utolsó hozzászólás, de hátha... Esetleg volna olyan kép, aki elkészítette, hogy milyen a belseje?
    Nagyon szépen köszönöm 🙂

    VálaszTörlés
  12. Kedves Bijus7! Nagyon szépen köszönöm ambrozia19@freemail.hu
    Legyen csodaszép napod! 🙂

    VálaszTörlés
  13. Üdv. Milyen magas lett így a torta?

    VálaszTörlés

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...