Koskacukor: Mézes-gyömbéres oldalas, fűszervajas harmonika krumpli

2014. január 26., vasárnap

Mézes-gyömbéres oldalas, fűszervajas harmonika krumpli

Azt a feladatot kaptam, hogy vasárnap süssek oldalast.
Készítsek pácot? Legyen csak sima fokhagymás? Nem jött az ihlet... BBQ-sat sütöttem már, sőt a héten a csirkeszárnyak is hasonlóan készültek, így aztán teljesen kifogytam az ötletekből. Valahol korábban olvastam valami mézről, meg gyömbérről és van is mind a kettő itthon. Bújtam ismét a netet, bár nem kellett sokáig, mert egyből rátaláltam erre a receptre. Tökéletes lesz! És még pácolni sem kell. :)
A köretet is viszonylag gyorsan kitaláltam mellé. Mivel pár szem krumpliért nem kapcsolnám be a sütőt, ezért sütemény is készült, de az majd később.
A husi viszont fenséges lett!!! Tényleg 5 csillagos.








Mézes-gyömbéres oldalas
Hozzávalók:
50 dkg oldalas
1 fej vöröshagyma
4 gerezd fokhagyma
2 ek. méz
2 ek. fehérborecet
4 cm gyömbér
3 ek. olívaolaj

víz

Elkészítés:
A hagymákat pucoljuk meg. A vöröshagymát vágjuk kockára a fokhagymát lapítsuk el és vágjuk nagyobb darabokra. A gyömbért hámozzuk meg és vágjuk vékony karikára. Egy magas falú serpenyőbe (aminek van fedele) olívaolajon dinszteljük meg a hagymákat és a gyömbért. Öntsük rá a fehérborecetet és csurgassuk rá a mézet. Kicsit karamellizáljuk meg, majd helyezzük rá az oldalast. Szórjuk meg sóval és öntsük fel annyi vízzel, hogy éppen ellepje. Fedő alatt abáljuk alacsony lángon. Akkor jó, amikor már a hús puha és szinte majdnem leválik a csontról. Kb. 1 óra hossza. Ezután fedő nélkül nagy láng felett forraljuk el a folyadékot róla. Süssük addig, amíg a mézes szafttól nem karamellizálódik meg az oldalas.





Fűszervajas harmonika krumpli
Hozzávalók:
3 szem krumpli (ahány darabot megeszünk)
2,5 dkg vaj
1/2 tk. rozmaring
1/2 tk. kakukkfű
só, bors

Elkészítés:
Egy tepsit béleljünk ki sütőpapírral vagy alufóliával.
A krumplit hámozzuk meg és vágjuk be jó mélyen és sűrűn, de vigyázzunk ne szeljük véletlen ketté. :)
A barázdák között is sózzuk és borsozzuk.
A vajat olvasszuk fel, keverjük bele a fűszereket és masszírozzuk bele a krumpliba, a maradékot csurgassuk rá.
45-50 perc alatt 200°C-os sütőbe süssük készre.

4 megjegyzés:

  1. Nagy guszta ez az oldalas.Megihlettél! Így én is oldalast sütöttem ma ebédre. A recept, majd este felkerül a blogomra. Köszönöm az ötletet. Még jövök hozzád ihletért.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Örülök neki, hogy tetszik és, hogy elkészíted te is. :) Várlak, gyere nyugodtan nézelődni!

      Törlés
  2. Ma elkészítettem.Isteni finom🙂

    VálaszTörlés
  3. Kifogom próbálni nálunk mindenki szereti az oldalast

    VálaszTörlés

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...