Koskacukor: Gofri - élesztős tésztából

2014. január 25., szombat

Gofri - élesztős tésztából

Pár éve már beszereztem egy gofri sütőt, de nagyon ritkán veszem elő. Lehet azért is, mert nem bukkantam még rá arra a receptre, ami olyan, mint amit kis koromban ettem. Minden vasárnap kikísértem anyukámat a piacra, hogy vegyen nekem gofrit (a kis huncut), és a málna és csoki tejszínhabos volt a kedvencem. Finom ropogós volt a tésztája, és nem puha, mint amilyet én szoktam sütni.
Ma paradicsomleves volt az ebéd. Megkért a párom, hogy süssek mellé palacsintát. Mondtam, mivel most úgyis itthon vagyok inkább legyen gofri, úgyis olyan ritkán veszem elő. Hát neki oly mindegy, csak legyen mellé sok lekvár, meg mogyorókrém. :)
Bújtam ismét a netet és Strawberry blogjára akadtam, ahol megismertem ezt az élesztős gofri receptet. Meg kell mondani, kellemesen csalódtam. Nem érződik az élesztő íze, nem fut ki oldalt a tészta, és végre ropogós lett, mégsem száradt ki. Azt hiszem megtaláltam!








Élesztős gofri
Hozzávalók (10 db):
100 g tk. tönköly búzaliszt
100 g fehér liszt
2 tojás
250 ml langyos tej
3,5 g szárított élesztő
1 ek. vaníliás porcukor
csipet só
50 g olvasztott vaj

Elkészítés:
A liszteket mérjük ki egy tálba. Csináljunk egy mélyedést a közepébe, szórjuk bele az élesztőt és a cukrot, öntsük rá egy kevéske tejet és hagyjuk 5 percig, amíg felfut az élesztő. Tegyük hozzá a tojásokat, csipetnyi sót és még egy pici tejet és keverjük csomómentesre. Mehet hozzá a többi tej, keverjük össze és a végén az olvasztott vaj. Hagyjuk legalább fél órát pihenni. Ez idő alatt dolgozik az élesztő és a tészta is jól besűrűsödik. A gofrisütőbe 1-1 merőkanálnyit tettem és úgy sütöttem, hogy nem zárta le csak rácsuktam. Rácsra helyezve hagytam kihűlni.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...