Koskacukor: Sajtos croissant

2014. január 25., szombat

Sajtos croissant

Ismerek és készítettem már többféle croissant, de szeretek mindig újabb recepteket kipróbálni. Mostanában teljesen megfeledkeztem erről a pompás reggeliről, pedig páromnak ez a kedvence. Pár évvel ezelőtt, amikor még nem voltam annyira otthon a sütés-főzésben, rengetegszer készítettem el Limara-express corissant-ját, ami megtalálható nálam is. Ebbe már annyira belejöttem, hogy örök kedvenc lett. Most viszont szerettem volna egy másikat kipróbálni. Farkas Vilmos sajtos croissantja lett a nyertes.
Tapasztalatom a recepttel kapcsolatban, nekem kicsit kevesebb tej is elég lett, persze liszttől függ és ráadásul én sosem használok, illetve nagyon ritkán csak fehér lisztet.
A tésztája foszlós, másnap is nagyon finom puha" kifliket" ehetünk.

Köszönöm szépen a receptet!


Sajtos croissant
Hozzávalók (8db):
187,5 g teljes kiőrlésű tönköly búzaliszt
187,5 g rétesliszt
175 ml tej
70 g joghurt
17,5 g só
15 g élesztő
15 g cukor
1,5 ek. vaj

Vajas rész:
150 g vaj
30 g fehér liszt

Tetejére:
1 tojás
reszelt sajt

Elkészítés:
A tészta hozzávalóiból gyúrjunk rugalmas tésztát, pihentessük kelesztőtálba, szobahőmérsékleten egy órán keresztül.
A vajat daraboljuk kisebb kockákra és a legkevesebb mozdulattal morzsoljuk össze a liszttel. Én a robotgépemre bíztam. Fóliába csomagolva formázzuk lapos négyzet alakúra és tegyük a hűtőbe, amíg a tészta kel.
Amikor megkelt a tésztánk, nyújtsuk meg mind a négy oldalát, hogy úgy nézzen ki, mint egy négylevelű lóhere. Tegyük a közepére a vajt, majd hajtsuk rá a tésztát. Ezután nyújtsuk ki téglalap alakúra.
Kezdjük el hajtogatni.
Először gondolatba elosszuk a tésztát 3 részre. Behajtjuk balról jobbra a tészta 1/3-ig, majd jobbról balra is a tetejére.Elfordítjuk 90°-kal, ismét téglalap alakúra nyújtjuk és most 4 részre osztjuk el a tésztát. Balról jobbra behajtjuk a közepéig, jobbról balra is, majd balról jobbra ráhajtjuk, mintha egy könyvet csuknánk be. Fóliába csomagolva betesszük a hűtőbe és 20 percig pihentetjük. Ezt a hajtogatási folyamatot még 2-szer elvégezzük.Közben arra figyeljünk, hogy mindig seperjük le a lisztet a tésztáról. Az utolsó pihentetés után kör alakúra nyújtsuk, 8 cikkre vágjuk. Mindegyiknek a csúccsal szembeni oldalát bevágjuk középen, majd feltekerjük. Ezután két választásunk lehet.
Pihentetjük 30 percig, ezalatt a sütőt előmelegítjük 200°C-ra. Mielőtt betolnánk a sütőbe lekenjük egy felvert tojással és megszórjuk sajttal. Gőzös sütőben 20-25 percig sütjük.
Vagy, ahogy én is csináltam, hűtőbe tettem. Másnap reggel lekentem tojással, megszórtam sajttal és hideg sütőbe kezdtem el sütni. Így egy kicsit több idő kell neki 30-35 perc.
Tehát akár reggelire is el lehet készíteni és frissen fogyasztani.



Megjegyzés:
Nem teljesen voltam megelégedve, mert nem nagyon hasonlít az eredetire, ezért picit utána olvastam több helyen is, hogyan lehet elérni a legjobb eredményt. Fontos, hogy a hajtogatások között legalább 1 órának kell eltelnie. Az elején a begyúrt vajas résznek nem szabad nagyon hidegnek lennie, mert akkor megszakad a lágy kelt tésztánk. Illetve sütésnél a legjobb az, ha egyből forró 200°C-os sütőbe tesszük. Tehát lehet reggel is sütni, de ne hideg sütőbe kezdjük el, és előtte a tésztát szobahőmérsékleten pihentessük legalább fél órát.
Próbálgatom még, ha megvan az igazi recept és eljárás hozzá, akkor jövök vele! :)




Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...