Koskacukor: Rozmaringos rizottó zöldborsóval és csirkemellel

2014. január 10., péntek

Rozmaringos rizottó zöldborsóval és csirkemellel

Bevallom soha nem készítettem még rizottót. Valahogy nem vonzott. Valószínű ennek azaz oka, hogy soha nem olvastam el valójában, hogyan is készül. Sokszor láttam már Blogger társaimnál, hogy néhányszor csak zöldség, vagy valamilyen fűszer vagy hús, hal kerül bele, de számomra csupán egy rizs volt valamivel elkeverve. Nah, ez a tévhitem a mai napig tartott. A kórházba Jamie Oliver és Gordon Ramsay recept könyveket olvasgattam, tanulgattam és most először elolvastam a rizottó készítését lépésről lépésre. Nem is olyan egyszerű... gondoltam én. Amire rájöttem, ha elszeretnénk készíteni mindenféleképpen legyen otthon valamilyen húsalaplé, parmezán, vaj illetve arborio vagyis rizottó rizs. A többi már a saját fantáziánk.
Szerintem nem sok időt vesz igénybe, inkább csak folyamatosan figyelni kell főzés közben, viszont megéri.
Azt hiszem rizottó rajongó lettem!!!


Rozmaringos rizottó zöldborsóval és csirkemellel
Hozzávalók (4 fő):
250 g rizottó rizs
300 g csirkemell
150 g párolt zöldborsó
50 g parmezán
25 g vaj
3 ek. olívaolaj
1 fej vöröshagyma
1 nagy gerezd fokhagyma
1 dl száraz fehérbor
só, bors
1 tk. rozmaring
1 liter húsalaplé (nekem most marha volt a fagyasztóba)

Elkészítés:
A húsalaplét felforraltam és félre tettem. A vöröshagymát és a fokhagymát megpucoltam és apróra daraboltam. Az egészet egy wokba készítettem, amibe minden belefért és kényelmesen tudtam kavargatni. Felforrósítottam az olajat, rádobtam a hagymát és pár perc alatt megdinszteltem. A csirkemellet kisebb kockákra vágtam és hozzáadtam a hagymákhoz, megszórtam egy kis sóval, borssal és rozmaringgal, majd fehéredésig  pirítottam. Ezután mehetett hozzá a rizs, amit addig kevertem, amíg ki nem fehéredett, majd hozzáöntöttem a bort. Pár perc elteltével 2 merőkanál húsalaplét kanalaztam rá és folyamatos kevergetés mellett addig főztem, amíg el nem főtte és csak ezután adtam hozzá a következő kanállal. Legközelebb már csak egy-egy kanállal locsoltam meg és ezt addig kell csinálni, amíg meg nem puhul a rizs, de csak annyira, hogy még "al dente" legyen. Kb. 15-20 percet fog igénybe venni, a vége felé már érdemes kóstolgatni. Amikor kész vegyük le a tűzről, adjuk hozzá a zöldborsót, a vajat és a parmezánt és keverjük össze. Hagyjuk állni 2-3 percig, majd tálalhatjuk is.




2 megjegyzés:

  1. Nagyon guszta ez a rizottó, ránézésre is isteni. Most megéheztem :-)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm szépen! Féltem, hogy nem olyan lesz, mint amilyet várok, de tévedtem. Sikerült nem szétfőznöm, picit "al dente" és mégis krémes. Nem hittem volna, hogy megtudom csinálni. :)

      Törlés

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...