Koskacukor: Kókuszos-csokis szelet

2014. február 22., szombat

Kókuszos-csokis szelet

Nem akartam ma desszerttel készülni, mert anyu meglepett minket egy kis zserbóval és mese almással, de a héten amikor megláttam Szofinál a csokis-kókuszos szeletet, egyből beleszerettem. Azért nem adtam ugyanazt a nevet az enyémnek, mert a krémet megvariáltam. Biztos vagyok benne, hogy kakaós vajas krémmel is nagyon finom, de bevallom, hogy a vajas krémekért nem vagyok oda. Biztos azok a cukrászdák tehetnek arról, ahol csupa vajas krémes tortákat gyártottak és a szülinapi tortákkal megutáltatták velem. Isteni lett, úgyhogy köszönöm szépen Szofinak az ötletet, jól be is laktunk belőle.





Kókuszos-csokis szelet
Hozzávalók (26x26 cm tortaformához):
Kókuszos tésztához:
3 db tojásfehérje
100 g kókusz
50 g porcukor
1 ek. liszt

Csokis krémhez:
5 dl tej
3 db tojássárgája
30 g keményítő
2 ek. holland kakaópor
50 g étcsokoládé (70%-os)
25 g vaj
4 ek. nyírfacukor

Tetejére:
50 g étcsokoládé (70%-os)
kevés tejszín
kókuszreszelék

Elkészítés:
A tojások fehérjét verjük habbá a porcukorral, majd a kókuszhoz hozzá kevert liszttel óvatosan keverjük össze. Sütőpapírral bélelt tepsibe kenjük el egyenletesen és 170°C-os előmelegített sütőbe 20-25 percig süssük.
A krémhez forraljunk fel 3,5 dl tejet. A maradékhoz adjuk hozzá a tojássárgákat, a keményítőt, kakaóport és a nyírfacukrot és keverjük csomómentesre. Amikor felforrt a tej, vegyük le a tűzről és csurgassuk hozzá úgy, hogy folyamatosan keverjük habverővel, majd tegyük vissza a tűzre, de ekkor már ne forraljuk. Szép lassan sűrítsük be. Ezután ismét vegyük le a tűzről, adjuk hozzá a kockára vágott vajat és az étcsokit. Keverjük addig, amíg teljesen el nem olvad. 
A sütőpapírt egyből távolítsuk el a tésztáról, majd rácsra téve hagyjuk kihűlni.
Kenjük meg a hideg krémmel.
Az étcsokit olvasszuk fel gőz felett, majd adjunk hozzá annyi tejszínt, hogy éppen egy picit folyós állaga legyen. Locsoljuk meg a csoki krémet. Miután megdermedt szórjuk meg kókusszal. 
(Mi ezt az utóbbit nem tudtuk már megvárni. :) )


4 megjegyzés:

  1. Hmmm, nagyon szimpatikus variáció, biztos így is abbahagyhatatlanul finom, mi alig tudtunk leállni vele :)

    VálaszTörlés
  2. Ez szuper lehet, pedig nem vagyok ilyen "kockasüti" párti! :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Bevallom én sem sűrűn sütök ilyet, de ez valahogy megragadott és felkerült a kedvencek listájára. És tök jól lehet variálni. Nagyon tetszik! Hála Szofinak! :)

      Törlés

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...