Koskacukor: Tikka masala

2014. február 3., hétfő

Tikka masala

A tikka masala egy nagyon finom szaftos indiai étel, amit akár ebédre, akár vacsorára is el lehet készíteni. Rizs vagy Naan kenyér illik hozzá, aminek a receptjét itt nálam meg is találjátok. Most palacsinta sütőbe sütöttem. Így is megtelt levegővel és még színesebb is lett.
Először vendégségbe ettem ilyet, párom unokaöccseinek a születésnapján. Szeretem az új ízeket és a fűszeresebb ételeket, úgyhogy ez egyből elnyerte a tetszésem. De ahogy láttam  mindenkinek nagyon ízlett 5-ből 5 pontot adnék érte. :) A receptet utólag megkaptam innen származik és én is elkészítettem, ugyanis rágták már a fülem, hogy nálunk mikor lesz már terítéken? :)
A kép nem a legszebb, de ez az étel nem is nagyon fotogén, viszont nagyon ízletes. :)


Tikka masala
Hozzávalók (2 fő):
700 g csirkemell
300 g joghurt
9 gerezd zúzott fokhagyma
6 tk. reszelt gyömbér
6 tk. kurkuma
4 tk. garam masala
4 tk. őrölt római kömény
4 tk. koriander
1 tk. chili

3 ek. olívaolaj
1 közepes fej vöröshagyma
400 g konzerv paradicsom pürésítve
2 dl tejszín


Elkészítés:
Készítsük el a fűszerkeveréket. Keverjük ki egy kis tálba a kurkumát, római köményt, koriandert, garam masalát és a chilit. Tegyük a felét a joghurtba. Mehet hozzá még a fokhagyma és a gyömbért. A csirkemelleket vágjuk vastagabb szeletekre és jól forgassuk meg a pácba. Tegyük egy lezárható tasakba az összes páccal és egy éjszakára pihentessük a hűtőbe.
Másnap olívaolajon süssük meg a csirkemellet (a pácra még szükségünk lesz), vagy akinek van lehetősége grillezze meg, ezután vegyük ki és daraboljuk fel. A visszamaradt olajon pirítsuk meg a feldarabolt vöröshagymát, adjuk hozzá a paradicsompürét és a fűszerek másik felét illetve sózzuk meg. Amikor már felforrt keverjük hozzá a tejszínt illetve a kimaradt pácot és tegyük vissza a feldarabolt csirkemellet. Ismét rotyogtassuk meg egy kicsit és már tálalhatjuk is.





2 megjegyzés:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...