Koskacukor: Oreo kekszek

2014. február 3., hétfő

Oreo kekszek

Múlt héten, amikor a Chocolate Bouchon-t készítettem, rátaláltam Thomas Keller könyvére és kicsit jobban utána néztem. Szuper ötletei vannak, de ez a könyv valami horror áron van. Megnéztem, hogy milyen receptek vannak, amik a nevéhez fűződnek és ez alapján kezdtem el keresgélni. Így találtam rá itt a fehér csokis töltelékes kakaós kekszre. Jó kis délutáni nasi ;) Gyerekeknek tuti bejön!





Oreo kekszek
Hozzávaló (28 db-hoz):
Kakaós kekszekhez:
260 g liszt
87 g holland kakaó
1,6 g szódabikarbóna
227 g vaj
1 tk. só
161 g cukor

Fehér csokoládé töltelékhez:
125 g fehér csokoládé (35%-os)
125 g tejszín

Elkészítés:
Kezdjük a töltelékkel. A tejszínt melegítsük fel, majd tegyük hozzá a darabokra tört fehér csokoládét. Keverjük addig, amíg el nem olvad teljesen. Hagyjuk kihűlni, majd tegyük egy éjszakára a hűtőbe.
Másnap a kakaós kekszek hozzávalóit tegyük robotgépbe és addig keverjük, amíg a vaj nem lesz már nagyon apró. Ekkor már kézzel nagyon könnyű összedolgozni. Fóliába csomagolva tegyük hűtőbe min. 2 óra hosszára. Ezután két fólia között próbáljuk meg kinyújtani 2-3 mm vékonyra, szaggassuk ki tetszés szerint. Lehet virág formájúra vagy csak sima kör alakúra. 200°C-os előmelegített sütőbe 10-12 perc alatt süssük készre. Rácsra helyezve hagyjuk kihűlni ezután lehet tölteni.
A fehér csokoládé tölteléket vegyük ki a hűtőből és robotgéppel lassú fokozaton habosítsuk ki. Töltsük habzsákba, így a legkönnyebb a kekszeket betölteni a krémmel.

4 megjegyzés:

  1. Imádom az oreot, ez valami isteni lehet, talán lassan kipróbálom én is :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Ha imádod, akkor tényleg próbáld ki, mert nagyon finom! :)

      Törlés
  2. Nagyon szuper ez a keksz. Azt hiszem kipróbálom. :-)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm szépen. Próbáld ki, biztosan ízleni fog ;)

      Törlés

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...