Koskacukor: Bögrés palacsinta

2014. február 27., csütörtök

Bögrés palacsinta

Az eredeti terv mára nem ez volt. Készítettem egy hatalmas adag csirkehúslevest, rengeteg zöldséggel, amit szépen elosztok és megy a mélyhűtőbe alaplének. Ebből szerettem volna rizottót készíteni, de az a baj, hogy ilyenkor belakok a benne lévő húsiból és a zöldségekből. Lehet, hogy itthon ezzel egyedül vagyok, de kiengesztelésül desszerttel leptem meg a párom. Mostanában többször találkoztam már ezzel a palacsinta recepttel és valahogy meg is maradt bennem, hiszen nagyon egyszerű és gyorsan kész van. Arról nem is beszélve, hogy rettentően finom és gyorsan elfogy.




Bögrés palacsinta
Hozzávalók (12 db normál méretű palacsintához):
1,5 bögre tk. tönköly liszt
0,5 bögre fehér liszt
2 bögre tej
4 tojás
4 ek. nyírfacukor
1 csipet só

Elkészítés:
A tojások sárgáját keverjük habosra a cukorral, adjuk hozzá a lisztet és apránként a tejet, így keverjük ki csomómentesre. A fehérjét verjük habbá, majd két részletbe tegyük hozzá, így nem törik össze.
A palacsintasütőt spricceljük meg egy kevés olajjal és tegyünk a tésztából egy merőkanállal a a közepére, majd habkártyával egyenletesen oszlassuk el. Süssük pár percig, majd fordítsuk meg és kb. 1 perc után mehet is a tányérra.
Vaníliás túróval töltöttem be. Ehhez az adaghoz kb. 50 dkg túró kell, hozzá 3-4 evőkanál tejföl, vaníliás cukor még akár mazsola is mehet bele, viszont akkor áztassuk be előtte.

3 megjegyzés:

  1. Nagyon guszta a palacsintád, és szép lett a blogruhád! :)

    VálaszTörlés
  2. Csináljátok meg tepsis palacsintának!
    Még kevesebb munka, és még újdonság is.
    Tepsibe bele a masszát, szétlapítani, megsül, megfordítani, sütni, aztán felét ezzel a túróval bekenni vastagon, másik felét ráfordítani és kész is van.Kockára lehet vágni.De tekerni is lehet. Vaniliás cukorral szórni!

    VálaszTörlés

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...