Koskacukor: Profiterol

2014. február 17., hétfő

Profiterol

Olyan régóta tervezem már, de bevallom egy picit mindig féltem tőle. Soha nem sütöttem még égetett tésztát és ez a tojás adagolástól tartottam, mi van ha túl lágy lesz. Illetve, ha sütés után összeesik. De most hétvégén rávettem magam és elkészítettem. Persze előtte sok receptet átbújtam... Tejjel? Tej nélkül? Most végül mennyi vaj kell hozzá? Vagy mennyi tojás? Végül ezt a receptet választottam és.... SIKERÜLT!!!
Nem is gondoltam volna, hogy ennyire egyszerű. Bár szerintem kicsit kemény lett a tészta,  nem mertem több tojást hozzáadni, de feljöttek és úgy is maradtak. Belül üreges lett és vaníliapudinggal töltöttem meg illetve csokoládé ganache-t csurgattam rá. A krémet tekintve főzöttel biztos sokkal finomabb lett volna, természetesen különféle variációja lehet, vaníliás, kókuszos, csokis, gyümölcsös.... de maradtam az egyszerűbb változatnál. Legközelebb bátrabb leszek.
A recept bevált, tudom nem klasszikus, mert tej is van benne. Ha képviselő fánkot sütnék nem biztos, hogy ezt a receptet használnám. Profiterolhoz tökéletes vagy ahogy a párom mondaná "Profiterror". :)








Profiterol
Hozzávalók (14-15 db):
1/4 bögre víz
1/4 bögre tej
45 g vaj
1/2 bögre liszt
2 tojás
csipet só és cukor

Elkészítés:
A vizet, a tejet és a vajat csipet cukorral és sóval forraljuk fel, majd adjuk hozzá a lisztet. Folyamatos keverés mellett addig főzzük, reszteljük, amíg el nem válik az edény falától.
Ezután vegyük le a gázról, várjunk egy picit, hogy hűljön, majd egyesével adjuk hozzá a felvert tojásokat.
A másodikat már csak akkor és azt se egyszerre, ha már az első alaposan bele lett keverve.
A massza állagát tekintve, olyannak kell lenni, hogy a habzsákból könnyen adagolható legyen, de ne terüljön szét. Kisebb halmokat (kb. 4 cm átmérőjű) nyomjunk egymás mellé, 5 cm távolságot tartva egymástól egy sütőpapírral bélelt tepsire.
Spricceljük meg alaposan vízzel és előmelegített 200°C-os sütőbe süssük 15 percig, majd vegyük le 180°C-ra és további 10-12 percig. Ezután zárjuk el, támasszuk ki a sütőajtót egy fakanállal és hagyjuk így kb. 20 percig. (Nem tudom, hogy rövidebb idő elég e, tutira akartam menni.)
Habzsákba tegyük a tölteléket és nyomjuk a golyók közepébe.

4 megjegyzés:

  1. Micsoda kis gurigák :) Nagyon guszta lett! :)

    VálaszTörlés
  2. Büszke lehetsz magadra, hogy már elsőre ilyen szépre sikerültek! :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Aranyos vagy! Kicsit meglepődtem, hogy elsőre megszülettek!:)

      Törlés

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...