Koskacukor: Nigella almás-diós sütije

2014. március 3., hétfő

Nigella almás-diós sütije

Az alma és a dió együtt nagyon nagy barátom és szívesen párosítom őket főételbe is. Nigella receptjét itt találtam, csupán a tepsi méretén és alakzatán módosítottam, mert nem tortát szerettem volna sütni. Miután összeállítottam kicsit megijedtem, mert inkább tésztás almát kaptam és azon gondolkodtam, hogy ebből most mi fog kisülni..... Szuper lett!!! Jól átsült és egyszerre lehet élvezni az alma és a dió darabokat és még annyira édesnek sem mondható, pedig cukorból általában mindig spórolok. :)







Nigella almás-diós sütije
Hozzávalók (25x30cm tepsibe):
115 g mazsola
100 ml rum (vagy víz)
175 ml olívaolaj (vagy dióolaj)
200 g cukor
3 tojás
410 g liszt
1 csipet só
2 tk. szódabikarbóna (egy kávéskanál sütőport is tettem hozzá)
1 tk. fahéj
550 g alma
115 g dió
1 reszelt citrom héja





Elkészítés: 
A tiszta rumot vagy, ha nem szeretnénk, hogy nagyon rumos legyen adjunk hozzá egy kis vizet és forraljuk fel, majd tegyük bele a mazsolát.
Az almát hámozzuk meg, vágjuk kisebb kockákra. A diót daraboljuk apróra.
A lisztet mérjük ki egy tálba, adjuk hozzá a fahéjat, a sót, a szódabikarbónát.
Egy nagy keverőtálba öntsük az olajat és a cukorral habosítsuk ki, majd a tojásokat egyesével jól dolgozzuk bele. A citrom héját reszeljük bele, majd halmozzuk be az almát, a diót és a lecsöpögtetett mazsolát. Próbáljuk meg jól elkeverni a tésztával egy jó nagy lapáttal. Kicsit nehéz lesz, de nem kell félni a végén isteni lesz.
Sütőpapírral bélelt tepsibe halmozzuk, majd elsimítjuk, hogy egyenletes legyen mindenhol a massza.
Előmelegített 180°C-os sütőbe toljuk és 50-55 perc alatt készre sütjük. Ha nagyon sülne a teteje vegyük egy picit lejjebb a hőmérsékletet vagy takarjuk le alufóliával.

1 megjegyzés:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...