Koskacukor: Réteges túrós pogácsa

2014. március 17., hétfő

Réteges túrós pogácsa

Párom a minap hazaállított fél kg túróval.-  De jóóóó! - Mit süssek belőle sósat vagy édeset?...
Valamilyen sósat kért tőlem, úgyhogy elkezdtem törni a fejem. Szeretjük a sima túrós pogit is, aminek a receptje itt meg is található, de nyilván való, ahogy ismer engem, hogy valami újjal szerettem volna próbálkozni. Neánál találtam ezt a fantasztikus túrós pogi receptet, ami annyira egyszerű, hogy még hajtogatni sem kell.
Általában kettőnknek mindig kis adagot készítek, mert azért mégis csak frissen a legjobb minden péksüti vagy pogácsa, de most nem változtattam a mennyiségen. Igaz maradt másnapra is belőle, de megmelegítettem egy picit és olyan volt, mintha akkor sült volna. Nagyon ízlett nekünk!!! 
Úgyhogy, ha van egy kis túrótok és nem tudtok vele mit kezdeni, akkor csak ajánlani tudom.







Réteges túrós pogácsa:
Hozzávalók a tésztához (3 gáztepsi adag):
300 g tk. tönköly búzaliszt
300 g fehér liszt
100 ml olaj
250 ml langyos tej
10 g élesztő
1 tk. cukor
1 csapott ek. só

Rétegeléshez:
200 g túró
100 g vaj
1 tojás
pici só

Tetejére:
1 tojás
szezámmag


Elkészítés:
A tejben keverjük el a cukrot és az élesztőt. Hagyjuk pihenni 15 percig, amíg felfut.
Mérjük ki egy tálba a liszteket, adjuk hozzá a felfuttatott élesztőt, a sót és az olajat. Dagasszunk belőle rugalmas tésztát. Én ezután a kelesztőtálat a hűtőbe tettem és másnap reggel folytattam tovább, ha szeretnéd egyből sütni, akkor várjuk meg míg duplájára kel.
Vágjuk öt részre és mindegyiket nyújtsuk ki vékonyra, téglalap alakúra.
A túrós kencét osszuk négy részre és kenjük meg vele a tésztát. Jöhet rá a másik kinyújtott tészta, a túrós kence és így tovább. 
Ezután takarjuk le és 20-30 percig pihentessük.
Nyújtsuk ki kb. 1,5 cm vastagra, majd kenjük meg a felvert tojással és szórjuk meg bőven szezámmaggal. Vágjuk fel kockákra egy éles késsel és sütőpapírral bélelt tepsibe helyezzük őket, egymástól egy picit távolabbra.
Előmelegített 200°C-os sütőbe 15-20 perc alatt süssük aranyszínűre. Vigyázzunk, hogy ne süssük túl sokáig, mert kiszárad!


1 megjegyzés:

  1. Jaj, de nagyon szépek lettek nálad is. Örülök, hogy ízlett, nálam is tervben van véve újra a húsvéti sósságok közé.

    VálaszTörlés

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...