Koskacukor: Csirkemájkrém és pestós tönköly kenyér

2014. március 11., kedd

Csirkemájkrém és pestós tönköly kenyér

Régóta tervezem, hogy készítek csirkemájkrémet, de mivel csak én szeretem elég sokáig halogattam. Két fűszert választottam hozzá, az egyik a majoránna, ami a májhoz a másik pedig a kakukkfű, ami a csirkéhez passzol. Azt gondolom elég jó választás volt. Amivel egy kicsit pikánssá tettem az az aszalt szilva. Lehet kicsit furán hangzik, de szerintem az aszalt gyümölcs szinte mindenhez passzol.
Sikerült megkóstoltatnom a párommal, de megállapította, hogy a májat továbbra sem szereti. Bár a házi sertésmájas bármikor jöhet, de sajnos ebből egyszer eszünk egy évben.
Egy kicsi különlegesebb kenyeret készítettem mellé, ami meglepően 3 nap után is puha maradt. Mintha akkor sütöttem volna és az íze.... passzolt nagyon a májkrémhez.








Csirkemájkrém
Hozzávalók:
400 g csirkemáj
1 ek. liba vagy kacsazsír
1 nagy vöröshagyma
7-8 szem aszalt szilva
1 dl száraz fehérbor
1 tk. kakukkfű
1 tk. majoránna
só, bors
tejszín

Tetejére:
3 dkg vaj
kakukkfű, majoránna

Elkészítés:
A csirkemájról vágjuk le a rajta lévő hájat, majd vágjuk nagyobb darabokra. A hagymát pucoljuk meg és aprítsuk fel. Forrósítsuk fel a zsírt, dinszteljük meg a hagymát, dobjuk rá a májat. Fűszerezzük kakukkfűvel, majoránnával és borssal. Öntsük rá a bort és adjuk hozzá a ketté vágott aszalt szilvát. Pirítsuk meg a májat, de vigyázzunk nem kell túl sokáig, mert megkeménykedik illetve sózni sem szabad.
Ha kész, hagyjuk kihűlni. Húsdarálón daráljuk le, ízesítsük sóval és adjunk annyi tejszínt hozzá, hogy kenhető és krémes állagot kapjunk. Tegyük egy kis tálkába.
A vajat olvasszuk fel, fűszerezzük és öntsük a tetejére. Ezzel lezárjuk és sokáig felhasználható lesz. Bár szerintem gyorsan el fog fogyni még így is, hogy csak én szeretem.



Pestós tönköly kenyér
Hozzávalók:
300 g tk. tönköly liszt
100 g BL80 kenyér liszt
50 g rétesliszt
100 g joghurt
2 ek. pesto (bazsalikomos)
kb. 2,5-3 dl víz
1 ek. fehérbor ecet
20 g élesztő
1 tk. cukor
1 tk. só

Elkészítés:
Az összes hozzávalót tegyük egy tálba és robotgéppel dagasszunk közepesen lágy, de mégis rugalmas tésztát belőle. Kelesztő tálba hagyjuk pihenni 30 percig, majd gyúrjuk át finoman és ismét 30 percig kelesszük. Formázzuk meg és lisztezett kenyérformába tegyük bele. Takarjuk le konyharuhával és várjuk meg, amíg duplájára nő.
Közben melegítsük elő a sütőt 200°C-ra.
Tegyük a sütőbe 20 percre, majd vegyük le 180°C-ra és így süssük tovább még 20-30 percig.





Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...