Koskacukor: Kólás oldalas, tavaszi salátával

2014. március 15., szombat

Kólás oldalas, tavaszi salátával

Ez volt az ebéd, pont nálam....?
Sokan kérdezhetik, hiszen egyrészt kóla ellenes vagyok, nagyon ritkán iszok még vendégségben sem feltétlen ezt választom illetve az is érdekes, hogy fél bögre cukrot tartalmaz a pác. De hát ezt is ki kell próbálni. Az ötlet innen származik, csupán annyiban különbözik az enyém, hogy a chipotle paprikát kihagytam belőle. Még nem sikerült beszereznem és nem akartam helyettesíteni mással. Ennek ellenére nagyon finom volt. Jó ragacsos, omlós és egyáltalán nem volt kóla ízű. :) Salátával tálaltam, amire mustáros-petrezselymes dressinget öntöttem.






Kólás oldalas
Hozzávalók (2 fő):
500 g oldalas (lehet egyben vagy darabolva)
só, bors
200 ml kóla
1/2 bögre barna cukor
3 gerezd fokhagyma
1 púpos tk. magos mustár

Elkészítés:
Az első lépés keressünk egy olyan tepsit, amit nem sajnálunk. :) Béleljük ki alufóliával (érdemes grill fóliát használni, mert vastagabb, ugyanis én úgy jártam, hogy úgy leragadt, hogy alig bírtam felvakarni, mert aláfolyt a ragacsos szaft).
Az oldalast sózzuk és borsozzuk, helyezzük el a tepsibe.
A kólát és a cukrot mérjük ki egy fazékba, törjük hozzá a fokhagymát és adjuk hozzá a mustárt. Forraljuk fel és főzzük kb. 10 percig, amíg nem kezd el egy kicsit sűrűsödni. Hagyjuk kihűlni.
Öntsük az oldalasra. Fedjük le alufóliával és tegyük a hűtőbe egy éjszakára.
Másnap előmelegített 180°C-os sütőbe pároljuk fólia alatt 2 órán keresztül, majd vegyük le és további 15 percig fólia nélkül. Így karamellizálódik rá cukor.
Érdemes egyből kiszedni és elmosogatni. :) Csupán egy jó tanács.



Tavaszi saláta
Hozzávalók:
1/2 fej jégsaláta
1 piros kaliforniai paprika
1/2 kígyó uborka
7-8 szem datolya paradicsom
3 retek

Dressinghez:
1 csokor petrezselyem
1 tk. dijoni mustár
1 tk. frissen facsart narancslé
só, bors
3 ek. extra szűz olívaolaj
1 ek. fehérbor ecet
1 tk. méz

Elkészítés:
A zöldségeket daraboljuk fel tetszés szerint. A dresszinghez valókat tegyük turmixgépbe és turmixoljuk krémesre. Forgassuk a salátához és hagyjuk egy picit a hűtőbe, hogy érjenek össze az ízek.

Szerintem jó párosítás.



2 megjegyzés:

  1. Nagyon jól néz ki! Kacsát már sütöttem kólában. Az isteni puha,omlós lett.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm szépen! Valamire akkor csak jó ez a kóla. :)

      Törlés

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...