Koskacukor: Kókuszos-epres angel food cake

2014. március 16., vasárnap

Kókuszos-epres angel food cake

Tojásfehérje hasznosítás...
Hétvégére összegyűlt 5 db tojásfehérjém, amivel nem nagyon tudtam először mit kezdeni. Azután eszembe jutott, hogy van valami süti, amibe rengeteget fel lehet használni. Na jó, pontosan 12-őt. Nekem csak majdnem a fele volt meg, de nem is baj, mert gondoltam négyünknek éppen elég lesz grillezés után vacsira.
Öööööö követelték másnap, hogy nincs már abból a finom sütiből, amit tegnap hoztál...? Úgyhogy megvan az új süti recept, ami kiváló tojásfehérje hasznosításra és bárhogy lehet variálni.
Lehet kuglóf vagy csak sima kerek formában vagy muffinnak  és bármilyen krém vagy gyümölcs illik hozzá. Ezer variációja lehet.
A kókuszos választásra részben azért esett a választásom, mert ezzel jönnék a 23.SAD fordulóra!




Angel food cake
Hozzávalók:
12 tojásfehérje
130 g liszt
200 g cukor + 100 g porcukor
1 tk. borkősav
2 tk. citromlé
1/2 tk. vaníliakivonat
1 csipet só

Elkészítés:
A fenti hozzávalók egy normális adaghoz való, én 5 tojás arányában készítettem el, úgyhogy a liszt 1/3-át kókusz reszelékkel váltottam fel.
A tojásfehérjéket a csipet sóval verjük habbá. Amikor már kezd habosodni adjuk hozzá a borkősavat és a citromlét illetve cukrot is folyamatosan kisebb adagokban.
A porcukrot és a lisztet mérjük ki egybe.
Ha kész a tojásfehérje habunk szitáljuk bele a porcukros lisztet és adjuk hozzá a kókuszreszeléket és a vaníliakivonatot. Óvatosan keverjük össze.
Sütőpapírral bélelt kerek tortaformába tettem és előmelegített 180°C-os sütőbe 25-30 perc alatt készre sütöttem. A teljes adagnak hosszabb időre lesz szükség kb. 40-45 perc.
Vegyük ki a formából, húzzuk le a sütőpapírt és rácsra téve hagyjuk kihűlni.

Krémhez:
4 dl tej
1 cs. főzős vaníliás pudingpor
2 ek. cukor
1 ek. kókuszlikőr vagy kókusz aroma
250 g mascarpone

+
kókuszreszelék
házi darabos eperlekvár

Elkészítés:
A pudingot megfőzzük a szokásos módon, hozzá adjuk a kókuszlikőrt és amikor már kihűlt a mascarponével krémesre keverjük.
A tortalapot vágjuk ketté, kenjük meg az egyik tetejét lekvárral bőven, majd krémmel. Tegyük rá fordítva a másik lapot és vonjuk be körbe illetve a tetejét is a maradék krémmel. Szórjuk meg kókusszal és díszítsük eperrel.





Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...