Koskacukor: Kakaós kelt kuglóf

2014. március 29., szombat

Kakaós kelt kuglóf

Eszembe jutott, hogy régen készítettem már kuglófot. Hétvégén szerettem volna valamilyen csupa csokisat, de elmaradt és mivel nálunk csak hétvégén van nasi, így maradt a kelt tésztás változat. Így olyan, mintha valamilyen péksütit sütöttem volna. Mivel kakaós csigát is már ezer éve nem készítettem, egy cseppet sem haboztam és már pakoltam is a robotgépbe a tésztához valót.
Este sütöttem meg, de másnap reggel is olyan volt, mintha akkor sült volna. Sőt még másnap is nagyon finom volt.









Kakaós kelt kuglóf
Hozzávalók:
250 g tk. tönköly búzaliszt
250 g BL80 kenyérliszt
3 ek. porcukor (nyírfacukorból)
1 kk. só
1 tojás
25 g élesztő
50 g olvasztott vaj
kb. 2 dl langyos tej
1 tk. cukor

Töltelékhez:
4 ek. vaj
4 ek. nyírfacukor
2 ek. holland kakaópor

Elkészítés:
Langyos tejben keverjünk el egy teáskanál cukrot és az összemorzsolt élesztőt, majd hagyjuk 15 percig pihenni.
A liszteket mérjük ki egy tálba, adjuk hozzá a porcukrot, a sót, a tojást és a felfuttatott élesztőt. Kezdjük el összeállítani a tésztát, majd adagoljuk hozzá a vajat. (Ha szükséges öntsünk még hozzá egy kevés tejet.) Gyúrjunk belőle rugalmas tésztát.
Tegyük lisztezett kelesztő tálba és hagyjuk 20 percig kelni, majd óvatosan gyúrjuk át egy kicsit és ezután ismét pihentessük további 40 percig.
Osszuk két részre, nyújtsunk belőle 35x25 cm nagyságú téglalapot. A legjobb szilikonos lapon nyújtani, mert így nem is kell lisztezni és jobban fog tapadni a tészta egymáshoz miután feltekertük.
Kenjük meg mind a két lapot 2-2 ek. olvasztott vajjal, majd szórjuk meg a cukros kakaóval. Tekerjük fel, mintha kakaós csigákat készítenénk. A két végét fogjuk össze és tekerjük egymás köré. A legjobb, ha felfele van az a rész, ahol véget ért a feltekert kakaós tészta, így nem szóródik ki.
Vajazott, lisztezett kuglóf formába helyezzük el, majd letakarva kelesszük duplájára.
Előmelegített 180°C-os sütőbe süssük kb. 40-45 percig. Ha már nagyon kezdene barnulni takarjuk le alufóliával.
Rácsra téve hagyjuk kihűlni.
Tálalásnál szórjuk meg egy kis porcukorral.







Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...