Koskacukor: Lenmagos-rozsos zsemle

2013. december 6., péntek

Lenmagos-rozsos zsemle

Reggelire valami olyasmit szerettem volna készíteni, amiből szendvicset lehet csinálni. Első sorban a kiflin és a zsemlén gondolkoztam, majd rájöttem, hogy az utóbbi mostanában nem nagyon volt. Gyorsan összedobtam egy két dolgot és ez sült ki belőle.






Lenmagos-rozsos zsemle
Hozzávalók (8 db):
125 g világos rozsliszt
125 g rozsliszt
50 g rétesliszt
200 g BL 80-as kenyérliszt
50 g lenmag
1 csomag instant élesztő (elfogyott a friss, de ha lett volna itthon 2,5 dkg-ot tettem volna hozzá)
1 tk. méz
1 kk. só
150 g joghurt
2,5-3 dl langyos víz
kevés olaj 

Elkészítés:
A liszteket kimérjük egy kelesztő tálba, hozzá tesszük a lenmagot és a sót. A joghurtba elkeverjük az élesztőt a mézzel és a liszttel összekeverjük. Öntsük bele a víz felét és kezdjük el a tésztát dagasztani, majd annyi vizet adjunk hozzá, hogy jó kis rugalmas tésztát kapjunk. Olajozott tálba kelesszük duplájára, vágjuk 8 részre, formázzunk zsemléket és sütőpapírral bélelt gáztepsire helyezzük egymástól kicsit távolabbra. Ismét hagyjuk pihenni 20 percet, majd vágjuk be a tetejét keresztbe, spricceljük meg vízzel és toljuk be az előmelegített 200°C-os sütőbe. 20 perc alatt kész is vannak a finom zsemlék.




Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...