Koskacukor: Karácsonyi ebéd

2013. december 25., szerda

Karácsonyi ebéd

Nálunk az ünnepi ebédre marhahús leves volt párom kérésére velős csontokkal, mézes-rozmaringos pulykacombok és csokis gesztenyetorta készült. A halászlé anyukámra maradt, mert kettőnk közül csak én szeretem a halat. Sütöttem még hólabdát is, ami elmaradhatatlan, bár ezt most visszük magunkkal vendégségbe. Annyi finomság készül ebben az időszakban, hogy sokszor már a látványtól is jól lakok.
A képek nem a legszebbek, egyszerűen nem volt időm fotózni. :(


Mézes-rozmaringos pulykacombok
Hozzávalók:
2 db nagy pulykacomb
2 nagy répa
2 nagy alma
1 nagy fej vöröshagyma
2 dl fehérbor
só, bors, rozmaring, kakukkfű
1 ek. méz

Elkészítés:
Pataki tálba készítettem, így beáztattam 1 órával hamarabb.
A pulykacombot jól befűszereztem, a rozmaring volt inkább kihangsúlyozva, kakukkfűvel csak éppen megszórtam.
A tál aljára tettem a csíkokra vágott répát, és a felkarikázott vöröshagymát és almát. Ráhelyeztem a combokat és még egyszer megszórtam mindent rozmaringgal. Ráöntöttem a bort, lefedtem és ment a sütőbe. 200°C-on kb. 1 óra alatt megpuhult. Ezután levettem a tetejét, meglocsoltam a saját szaftjában elkevert mézzel és további 20 percre visszatoltam még.
Párolt lilakáposztával, krumplipürével az igazi.

Csokis gesztenye torta
(A recept Praliné Zsuzsi-tól származik, csak én most tortába álmodtam meg.)
Hozzávalók (20 cm átmérőjű tortaformához):
Tésztához:
90 g étcsokoládé (70%-os)
60 g porcukor (nyírfacukorból)
3 tojássárgája
2 tojásfehérje
30 g nyírfacukor

Gesztenyekrémhez:
200 g mascarpone
200 g gesztenyepüré
1 dl habtejszín

Továbbá:
2 marék rumba áztatott meggy

Glazúr:
100 g étcsokoládé
1 ek. méz
130 ml habtejszín

Elkészítés:
A tésztához a csokoládét a porcukorral és a tejszínnel olvasszuk fel, majd ha kihűlt adjuk hozzá egyesével a tojássárgákat. A tojásfehérjéket verjük habbá a cukorral és két részletbe keverjük hozzá.
Sütőpapírral béleljük ki a tortaforma alját, simítsuk bele a tölteléket, előmelegített 160°C-os sütőbe 30 percig süssük. Nem kell sokáig, csak annyira, hogy a teteje megszilárduljon, belül ragacsosnak kell lennie. Tegyük ki hűlni, addig elkészítjük a krémet és a glazúrt.
A mascarponét keverjük el a kiengedett gesztenyepürével, és annyi tejszínhabot tegyünk hozzá, hogy kenhető, de ne túl lágy krémet kapjunk.
A glazúrhoz az étcsokit, a mézet a habtejszínnel olvasszuk fel, de ne legyen forró.
A tésztára szórjuk rá a lecsöpögtetett rumos meggyet, kenjük rá a krémet, és csurgassuk a tetejére a glazúrt.
Isteni finom!
Köszönöm szépen Zsuzsi a receptet, tökéletes választás volt a karácsonyi menühöz!


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...