Koskacukor: Zöldbab leves

2013. július 7., vasárnap

Zöldbab leves

Hét elején készítettem ezt a finom levest, ami önmagában igen laktató,gesztenyés, vaníliás, meggyes süteményt tálaltam mellé. Csupán egy probléma akadt, csak én szeretem a zöldbabot. Párom kitalálta gyorsan, hogy lencsét nagyon régen evett és szívesen elkészít magának egy lencse levest. Sikerült és jó ízűt evett belőle. :) Az adagok mind két esetben akkor lett, hogy fagyasztóba is került, jó lesz majd zűrösebb napokra.


Zöldbab leves
Hozzávalók:
35 dkg zöldbab
1 nagy répa
1 nagy gyökér
1 fej vöröshagyma
2 gerezd fokhagyma
10 dkg füstölt kolbász
10 dkg füstölt sonka
1 tk. pirospaprika
1 ek. liszt
1 tk. majoránna
só, bors
1 csokor kapor
2 nagy ek. tejföl
1 ek. ecet (ízlés szerint lehet több)
olívaolaj

Elkészítés:
A vöröshagymát daraboljuk apróra,  olívaolajon egy kis sóval dinszteljük meg, majd a felkarikázott répát és a gyökeret dobjuk rá, öntsük fel egy kis vízzel és pároljuk pár percig. Mehet rá a felkarikázott kolbász és a felkockázott sonka. Picit hagyjuk még párolódni, majd szórjuk meg pirospaprikával és liszttel, majd öntsünk rá kb. 1,5-2 liter vizet. (Inkább kevesebbet és később pótolhatjuk.) A megpucolt és feldarabolt zöldbabot és a fokhagyma gerezdeket adjuk a leveshez. Ízesítsük sóval, borssal és majoránnával. Kb. 20-25 perc alatt elkészül. Ha újból felforrt akkor nézzük folyamatosan, én úgy szeretem ha még éppen roppan egy picit a bab. (Szétfőtt zöldségekbe már abszolút nincs vitamin és nem is finomak.) A vége felé adjuk hozzá a felaprított kaprot. Kanalazzuk a tejfölt egy kis tálba, adjunk hozzá a levesből és így öntsük vissza. Keverjük össze, majd vegyük le a tűzről és ízesítsük be ecettel.



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...