Koskacukor: Répatorta citromos mascarpone krémmel

2013. április 22., hétfő

Répatorta citromos mascarpone krémmel

Ezt a nagyon finom tortát húsvétra készítettem. Nyilván az ötlet úgy jött, hogy ha már húsvét akkor nyuszi, ha meg már nyuszi, akkor répa. Mi mást is készíthettem volna. A párom kedvencei között nem szerepel a répa. Oly annyira, hogy általában kiválogatja a levesből is és körbe rakja vele a tányért, de erre a sütire benevezett és nem bánta meg. Tehát aki nem szereti eme zöldséget csak ajánlani tudom.


Miután több receptet elolvastam úgy döntöttem, hogy azokból összekovácsolok egy nekem szimpatikusat, szerintem maradok ennél, bár biztos sok más finom répatorta létezik, de nem kísérletezek tovább.

Répatorta citromos mascarpone krémmel
Hozzávalók:
Tésztához:
10dkg teljes kiőrlésű tönkölybúza liszt
5dkg zabliszt
10dkg nyírfacukor
1tk. sütőpor
1kk. fahéj
13dkg darált dió
20 dkg reszelt sárgarépa
1dl olaj
2db tojás
1 narancs és 1 citrom reszelt héja
1/2 citrom leve

Krémhez:
10dkg mascarpone
1dl tejszín 
5dkg porcukor (nyírfacukor)
1/2 citrom leve és héja

Díszítéshez:
durvára darált dió
citrom reszelt héja

Elkészítés:
A liszteket összekeverjük a sütőporral,fahéjjal és a dióval. A tojások sárgáját kikeverjük habosra a cukorral, hozzáadjuk az olajat a citrom, narancs reszelt héját és a citrom levét, illetve a reszelt sárgarépát. A tojások fehérjét felverjük. A száraz anyagot hozzáadjuk fokozatosan a tojássárgás masszához, majd óvatosan a felvert tojás fehérjét. 24 cm átmérőjű tortaformába sütjük, 180°C-on, 60-70 percig.

Közbe elkészítjük a krémet. A tejszínt (cukrozott tejszínhabot használtam) habbá verjük. A mascarponét kikeverjük a cukorral, a citrom levével és a héjával, majd hozzáadjuka tejszínhabot. Betöltésig hűtőbe tároljuk.

Miután kihűlt a tészta vágjuk ketté hosszába, a krém felét kenjük az alsó lapra, a másik felével, pedig vonjuk be a tortát. Darált dióval és reszelt citromhéjjal díszítjük.

3 megjegyzés:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...