Koskacukor: Madártej

2013. szeptember 22., vasárnap

Madártej

Amikor kicsi voltam anyu rengetegszer csinált hétvégén madártejet. Egyik kedvenc desszertem azok közül, amit anyu sokszor készített nekem, a palacsinta mellett. Már régóta tervezem, hogy " nah, majd most hétvégén...", de valahogy mindig más lett a vége, vagy a tojás addigra elfogyott.
De most eljött a pillanat, amikor úgy döntöttem, már pedig el fogom készíteni.
Nagy receptet nem árulok el, mert szerintem egyformán készíti mindenki. Bár mikrózott habgaluskáról is olvastam már, én a hagyományosnál maradtam.



Madártej 

Hozzávalók (2 fő):
6 dl tej
3 tojás
2 ek. nyírfacukor
1 vaníliáscukor
1 tk. vaníliapuding

Elkészítés:
A tojást válasszuk ketté. A sárgáját keverjük el a cukorral és a pudingporral. (Úgy szeretem, ha kicsit sűrűbb ezért szoktam egy kis pudingot hozzá keverni, természetesen ez elhagyható.) A fehérjét verjük habbá.
A tejet forraljuk fel, majd szaggassuk bele a habot. Amikor megnőtt a hab vegyük ki egy kis tányérra. Ha kész vagyunk, szűrjük le a tejet, majd tegyük vissza a tűzhelyre. Csurgassuk hozzá a tojássárgájás keveréket, majd addig főzzük, míg el nem kezd sűrűsödni.
Pohárkába tálaljuk, a tetejére halmozzuk a habokat.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...