Koskacukor: Gordon Ramsay pizza tésztája alapján

2013. november 3., vasárnap

Gordon Ramsay pizza tésztája alapján

Szeretünk pizzázni... Pár héttel ezelőtt rendeltünk. Nagyon ritkán szoktunk, de néha vágyakozunk az éttermi után. Máskor is ettünk már innen, ahonnan most hozattuk, akkor finom volt. Ismét csalódnom kellett. Miért van az, ha egyszer valami jó, előbb-utóbb valamivel elrontják. Lespóroltak róla mindent, még a szószt is. Tudjuk, hogy a házi a legjobb, de néha kényelmesebb így. Ez a hosszú hétvége megint nyugisra sikeredett, belefért egy saját készítésű pizza vacsira. A tésztám általában nagyon vékony szokott lenni, mert mi úgy szeretjük, de most ki akartam próbálni valami újat. Jamie Oliver pizza receptje igen híres, de rátaláltam Gordon Ramsay-re is. Mind a kettőjük receptjeit nagyon szeretem, így nehéz volt dönteni. Ezennel Gordon mellett döntöttem, legközelebb Jamie jön. :)
Instant élesztőt használt. Bevallom jobban szeretem a frisset, de legutóbb bevásároltam belőle, így pontosan követtem a receptet. Illetve a liszten változtattam, mert a fehér lisztet általában hanyagolni szoktuk, illetve kisebb arányban szerepel minden receptemben. Bevallom nagyon finom volt. Kicsit vastagabb, puha, lyukacsos.... Csak ajánlani tudom.


Gordon Ramsay pizza tésztája:
Hozzávalók ( 2 db 32 cm átmérőjű pizza tésztához):
300 g tk. tönköly liszt
100 g fehér liszt
100 g rozs liszt
7 g instant élesztő
1 tk. cukor
1 tk. só
3 ek. extra-szűz olívaolaj
kb. 3 dl langyos víz

Elkészítés:
Kevés langyos vízben elkeverjük a cukrot és az élesztőt, pár percig pihentetjük. Addig a liszteket kimérjük, elkeverjük benne a sót, majd hozzá adjuk az élesztős vizet. Elkezdjük dagasztani a tésztát úgy, hogy folyamatosan hozzá adjuk a langyos vizet, illetve az olajat, amikor már majdnem kész. Robotgéppel legalább 6-7 percig dagasztjuk. Olajozott tálba duplájára kelesztjük.
Addig elkészítjük a feltétet és a szószt.
Lisztezett felületen 2 db 32 cm-es tésztát nyújtunk. Megpakoljuk a feltéttel és mehet a forró sütőbe. Ilyenkor nálam maximom van, nem tudom megmondani hány fokos és a legvégén legfelülre teszem, mert nálam csak így pirul a teteje. :)




Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...