Koskacukor: Csokis-mézeskalács fűszeres fantanok

2013. november 15., péntek

Csokis-mézeskalács fűszeres fantanok

Elég hamar utolért a karácsonyi hangulat, ami nem is csoda, hisz mindenhol már egy hónapja mikulásokat és szaloncukrokat látok. Gondolkoztam már az adventi koszorú készítésén illetve ami még nem, de majd most adventi naptárunk is lesz az idén. Párom már teljesen kész van tőlem, ugyan mi jut még eszembe? :)
Mai nap szabin voltam, mert nagy főzésbe voltunk, hétvégére vendégeket várunk szülinapunk alkalmából.
A reggeli viszont ma sem maradt el.
Citromhab fahéjas fantanjait variáltam egy kicsit át, egyszerűen mennyei volt. Csak tömtem, csak tömtem, csak tömtem... reggel és egyszerűen befaltam volna mindet. Köszönöm szépen a receptet, tökéletes lett.
Párom köszöntött fel legelőször reggel a konyhába, majd elég furán nézett, hogy mit gyártok.
Kérdezi: Mik lesznek ezek? Mondom neki, hogy fantanok. Erre ő: Tulipános fanfanok? ... Ez kakaós csiga, csak látom nem tekerted fel.
Hát igen, ezt csak mi értjük, akik szeretnek sütni, főzni mi a különbségek ezek között. :)
6-kor keltem, így vannak kora reggeli fotók, illetve a maradék 3 db-ról készítettem kicsit később is, amikor már volt az erkélyen fény, ezért van különbség a fényképek között.




Csokis-mézeskalács fűszeres fantanok
Hozzávalók (8 db):
20 dkg fehér liszt
20 dkg tk. tönköly liszt
2 dl tej
4 dkg cukor
1 kk. só
3,5 dkg vaj
1 tojás
2 dkg élesztő

Kenéshez:
1 ek. kakaópor
2 ek. nyírfacukor
1 tk. mézeskalács fűszerkeverék
5 dkg darabolt étcsoki
2 dkg vaj



Elkészítés:
A tészta hozzávalóit bedagasztottam és hűtőbe tettem egy éjszakára. Természetesen lehet egyből is sütni, de én mindig reggelire készítek péksütit. Másnap reggel kinyújtottam 40x40 cm kockára. Felosztottam 5 részre, tehát 8 cm-ként hosszába elvágtam. Megkentem olvasztott vajjal, majd a cukor, kakaó, étcsoki és mézeskalácsfűszer keverékével bőven megszórtam. Egymásra helyeztem, a legutolsót fejjel lefelé. Ezután felosztottam 8 részre, és 5 cm-ként elvágtam. Muffin kapszlikba tettem úgy, hogy az alját összecsíptem. A maradék vajjal megkentem a tetejét mindegyiknek, majd előmelegített 200°C-os sütőbe 20 perc alatt megsütöttem. Isteni illat volt!




2 megjegyzés:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...