Koskacukor: Kefires-tönkölyös kiflik

2013. november 9., szombat

Kefires-tönkölyös kiflik

A héten miközben Áginál rátaláltam a tejfölös pogácsákra, rá akadtam egy másik receptre. Néha reggelire csak egy kis kiflit eszünk joghurttal, mint régen az iskolában tízóraira. Nagyon szeretem. Nem kell mindig szendvicset enni, néha már unalmas. Sütöttem már nem egyféle kiflit, de úgy vagyok, mint a kenyérrel, szeretek mindig újat kipróbálni. És akkor rátaláltam a Joghurtos kiflikre..... Elég sok rétesliszt van benne, kíváncsi voltam, hogy milyen lehet... Váó.... Eszméletlen finom. Kívül ropogós, belül foszlós... Biztos annak is köszönhető, hogy most nem sok tönköly lisztet látott, pedig mindig törekszek, hogy egészségesebb péksütiket süssek, de most engedtem a csábításnak és nem sok fehér lisztet cseréltem le. Próbáljátok ki, nem csalódtok!
Az én receptem az alábbi módon néz ki, annyi még, hogy joghurt helyett kefirt használtam és egy éjszakára hűtőbe tettem a tésztát, másnap formáztam. (Este 10-kor már nem volt kedvem, inkább keltem 6-kor úgyis még munka előtt megsütöttem az almás-narancsos vörösborban sült kacsát :) )







Köszönöm szépen a receptet Ági!

Kefires-tönkölyös kiflik
Hozzávalók (8db):
200 g rétesliszt
200 g teljes kiőrlésű tönkölyliszt
100 g BL80 fehér liszt
25 g friss élesztő
2 tk. só
1 kk. cukor
2 ek. olívaolaj
2 dl hideg víz
100 g kefir

Elkészítés:
Mérjük ki a liszteket egy kelesztő tálba. Morzsoljuk bele az élesztőt, szórjuk meg cukorral, egy másik pontba adjuk hozzá a sót és kanalazzuk bele a kefirt. Kezdjük el összeállítani a tésztát. Én robotgéppel szoktam dolgozni, a dagasztó rúdjaival. Adjunk hozzá egy kis vizet, locsoljuk meg olajjal és még annyi vizet, amennyit felvesz. Rugalmas tésztát kell  hogy kapjunk.
Lefedtem, és ment a hűtőbe egy éjszakára. Másnap reggel átgyúrtam, kinyújtottam kerekre, kb. 32 cm átmérőjűre és 8 szeletre vágtam. Egyenként még hosszába nyújtottam még egy kicsit rajta, alól feltekertem, majd felfele sodortam és kész is van a kifli. Egy picit behajlítottam, de akár ducikat is lehet, akkor már nem kell nyújtani rajta és nem kell behajtani. Úgy akkor szendvics kiflinek is el lehet készíteni.









2 megjegyzés:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...