Koskacukor: Cukkini főzelék, csípős húsgombócokkal

2013. november 5., kedd

Cukkini főzelék, csípős húsgombócokkal

Imádom a tökfőzeléket, gondoltam cukkiniből sem lenne rossz elkészíteni. Még a hosszú hétvége előtt akciós volt a cukkini, így hát bevásároltam belőle és ezt a finom citromos, tejszínes cukkini főzeléket készítettem sok-sok kaporral, mellé pedig csípős húsgombócokat sütöttem.




Cukkini főzelék
Hozzávalók:
1 kg reszelt cukkini
5 dkg vaj
1,5 dl tejszín
1,5 dl tej
1-2 ek. keményítő
1 cs. kapor
só, bors
1 citrom reszelt héja
2 tk. frissen facsart citromlé

Csípős húsgombóc
Hozzávalók:
50 dkg darált sertéshús
1 fej vöröshagyma
2 g. fokhagyma
1 tk. majoránna
1 kk. cayenne bors
1 tk. pirospaprika
1 tk. házi csemege paprikakrém
kevés chili
só, bors

Elkészítés:
A cukkinit héjastól reszeljük le tökgyalunk. Kár meghámozni, szebb lesz a főzelék és kevesebb időnk megy el vele. Olvasszuk fel a vajat és tegyük rá a cukkinit, sózzuk, borsozzuk és fedő alatt 10-15 perc alatt pároljuk puhára. Keverjük ki a tejszínnel a keményítőt, adjuk hozzá a tejet, majd sűrítsük be a főzeléket. Reszeljük bele a citrom héját és ízesítsük kedvünkre a citromlével. A kaprot vágjuk apróra és szórjuk meg bőven. Egy pár percig még főzzük és már kész is.
Közben a húsgombócokat is elkészíthetjük. A hagymát és a fokhagymát a hússal együtt daráljuk össze. Én mostanában így csinálom, szerintem sokkal finomabb. Nem marad egészbe a hagyma és sokkal finomabb is az íze. Ezután tegyük egy tálba adjuk hozzá a fűszereket, ízesítsük és keverjük jól bele a húsba. Formázzunk gombócokat és kevés olajon süssük meg a gombócokat.
Sosem használok sok olajat, én még a sült krumplit is kevés olajba kezdem sütni, fedő alatt, majd mikor majdnem kész, akkor fedő nélkül megpirítom. Általában ezekhez, ahogy most is kacsa vagy libazsírt használok, ha van itthon, egyébként olívaolajjal főzök. Sokkal finomabb az étel és egészségesebb is.


2 megjegyzés:

  1. Éppen szólni akartam, hogy Janka kiírt a következő Blogkóstolót, de láttam, hogy megelőztél! :) Finomat főztél! :-P

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszi szépen, aranyos vagy, hogy gondoltál rám. :) Igen, gyorsan lecsaptam, nem szerettem volna lemaradni. Köszönöm szépen, tényleg fini volt.

      Törlés

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...