Koskacukor: Mazsolás-túrós kuglóf

2013. november 25., hétfő

Mazsolás-túrós kuglóf

Októberbe a névnapomra kaptam a párom anyukájától egy csomó sütőformát, közötte volt a kuglóf is. Annyiszor elhatároztam már, hogy sütök is, de valahogy mindig más lett a vége. Most, hogy közeledik a karácsony, a hangulatom is más, így jobban vonzódok a mazsolás, aszalt gyümölcsös, csokis, túrós sütikhez. Így hát hétvégén elővettem és az egyik bögrés süteményes könyvből kinéztem ezt a mazsolás-túrós kuglóf receptet. Csak annyit tennék hozzá, hogy ha nem szólok  közbe, akkor egy nap alatt elfogyott volna. :) Bár én nem vagyok megelégedve a recepttel, sőt miután megsütöttem utána is néztem egy pár túrós kuglóf receptnek, és dupla vaj mennyiség van mindenhol, és a sütőpor is több. A tészta nem is volt kenhető, tejjel pótoltam, legalább 1-1,5 dl-el.  Nem jött fel szépen és nagyon tömör is lett, viszont ízre.... Nekem is nagyon ízlik.


Mazsolás-túrós kuglóf
Hozzávalók ( 2 litereshez):
1  bögre zabliszt
1 bögre sima fehér liszt
1 bögre tk. tönköly liszt
25 dkg túró
3/4 bögre nyírfacukor
10 dkg vaj (+ 10 dkg, mivel későn néztem meg más receptet ezért nem tudtam mennyi vaj kellene hozzá, 1-1,5 dl tejjel lazítottam a tészta állagán)
2 tojás
1 tk. vanília aroma
1 citrom reszelt héja
1 narancs reszelt héja
1 tk. frissen facsart citromlé
10 dkg rumos mazsola
1 tk. sütőpor ( ez kevésnek bizonyult, szerintem 1 csomag kell bele)
1 csipet só

Elkészítés:
A mazsolát áztassuk rumba. A liszteket mérjük ki egy tálba, keverjük el benne a sütőport és a sót. A vajat habosítsuk ki a cukorral és egyesével üssük bele a tojásokat. Adjuk hozzá a vanília aromát, a citrom és a narancs reszelt héját illetve facsarjunk bele egy kis citromlevet. A mazsolát csöpögtessük le és keverjük a vajas masszához. Törjük hozzá a túrót és a lisztes keverékkel keverjük csomómentesre.
A kuglóf formát vajazzuk és lisztezzük, oszlassuk el egyenletesen a masszát és előmelegített 170°C-os sütőbe süssük kb. 50 percig. Borítsuk ki egy rácsra és hagyjuk kihűlni. Porcukorral megszórva tálaljuk.
Szerintem a rumos csokiöntet is passzol hozzá, de az most elmaradt. :)

2 megjegyzés:

  1. Jól néz ki, annyi szent! :)) Nekem idáig nem volt szerencsém a kuglóf-sütéssel, lehet hogy ezzel a recepttel fordulna a kocka...?

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Finom volt, de nekem egy kicsit tömör, bár lehet a túró miatt is, mert elnehezíti a tésztát. De próbálkozok még más recepttel is, mert bejött ez a kuglóf sütés. :)

      Törlés

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...