Koskacukor: Epres crumble, fehér csokoládés fagyival

2015. május 25., hétfő

Epres crumble, fehér csokoládés fagyival

Juhééé... ma volt itthon internet. Két napig semmi nem volt, csupán az analóg tv-t lehetett bámulni. Tegnap délután mire elvégeztem a feladataimat, jó idő lett, de már lusták voltunk elindulni Szegedre a borfesztiválra. Vártam a csodát, hátha lesz net és akkor tudok egy picit dolgozni. De nem... Várhattam én estig, de csak a rossz idő jött. Akkor már megbántam, hogy nem indultunk be egy kicsit csavarogni. Ma reggel felébredtem és abban bíztam, hogy elállt az eső és kisütött a nap. De ez sem... Na jó, akkor most mi legyen. Jah, és még internet sincs továbbra is. Felhívtam másodjára a szolgáltatót, hogy történjen most már valami, mert a tegnapi hibabejelentés után kb. 15 percig volt net. Eltelt kb. 2 óra, már egyből hívtak is, hogy nem gond, ha délbe jönnének szerelni. ÓÓÓ... pünkösdkor is dolgoznak. Hát még szép... Az idő úgyis rossz, mi mást csinálhatnák. Ma is itthon ragadtunk. De legalább van internet. :) Most, hogy írom a bejegyzést kisütött a nap!!! :) Na szépen vagyunk. Mindegy, erre mondanám azt, hogy Isten is így akarta. Már az idejét sem tudom, mikor pihentem utoljára itthon. Talán 2-3 hónapja? Úgyhogy bőven rám fért. Sütöttünk, főztünk és élveztük az itthon létet.
Nekem a nyári desszertek közül a crumble a legnagyobb kedvencem. Sok-sok forró gyümölcs, jég hideg fagyival. Mi más is kellene.. Ráadásul még rossz időbe is feldobja a napot!








Epres crumble, fehér csokoládés fagyival
Hozzávalók (28 cm átmérőjű pite formához):
Epres crumble-hoz:
70 dkg eper
3 teáskanál keményítő
1 evőkanál citromlé
10 dkg zabpehely
2 evőkanál teljes kiőrlésű zabliszt
5 dkg kókusz reszelék
8 dkg darált mogyoró
7 dkg hideg vaj
2 evőkanál sötét nádcukor
2 evőkanál nyírfacukor
1/2 kávéskanál só

Fehér csokoládés fagyihoz:
2 dl tejszín
2 dl tej
3 tojás sárgája
2 evőkanál nyírfacukor
10 dkg fehér csokoládé (jó minőségű)

Elkészítés:
Kezdjük a fagyival. A tejszínt, a tejjel, a tojások sárgájával és a cukorral keverjük ki, majd közepes lángon főzzük fel 80°C-ig. Ezután vegyük le a tűzről, adjuk hozzá a csokoládét és keverjük ki. Hagyjuk teljesen kihűlni, majd tegyük egy éjszakára a hűtőbe. Másnap reggel verjük fel jó krémesre, töltsük fagyigépbe az utasítások szerint és fagyasszuk ki kb. 40-45 perc alatt. Tegyük mélyhűtőbe felhasználásig.
A crumble-hoz az epret vágjuk szeletekre, locsoljuk meg citromlével, szórjuk meg keményítővel és jól forgassuk össze. Terítsük szét a pite formánkba.
A többi hozzávalót mérjük ki egy tálba, majd morzsoljuk jól össze a kezünkkel. Addig csináljuk, amíg a vajtól össze nem áll a tészta. Nem baj, ha morzsalékos, hiszen ezután az eper tetejére kell morzsolni, hogy teljesen beterítse.
Előmelegített 180°C-os sütőbe süssük kb. 40 percig. A tetejének szép aranybarnának kell lennie.
A crumble-t forrón tálaljuk hideg fagyival.







Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...