Koskacukor: Lenmagos-tejfölös tönköly kenyér

2015. május 12., kedd

Lenmagos-tejfölös tönköly kenyér

Most már kezdem kiismerni a sütőt és miután kellemesen csalódtam benne véget vetettem a bolti kenyereknek és újra elkezdek sütni. Hát nem sok jó tapasztalatom van a nem itthon sült kenyerekről, pékárukról. Másnap szöget lehet vele ütni a bolti zsemlével. Megértem azokat, akik az ellen sztrájkolnak, hogy a szombati zsemlét viszik magukkal hétfőn reggel dolgozni. Nem értettem, hogy mi bajuk van, hiszen a másnapos kenyérnek vagy pékárunak semmi baja nincs. Én sem sütök minden nap. Nah, de a bolti... Az tényleg ehetetlen. A költözés miatt már nem maradt semmire energiám, így kénytelen voltam venni valamit. Ez a legjobb szó rá... "valamit", mert nem nevezném kenyérnek vagy zsemlének. De végre kezd helyre állni minden és izzítom a sütőt!





Lenmagos-tejfölös tönköly kenyér
Hozzávalók:
200 g teljes kiőrlésű tönköly búzaliszt
100 g teljes kiőrlésű  búzaliszt
150 g BL80 fehér liszt
30 g lenmag
70 g tejföl
15 g élesztő
7 g só
250 ml víz
2 evőkanál olívaolaj

Tetejére:
lenmag

Elkészítés:
A liszteket mérjük ki egy tálba. adjuk hozzá a lenmagot a sót és keverjük össze. Mérjük hozzá a tejfölt, az élesztőt morzsoljuk bele, tegyük mellé a sót és víz hozzáadásával dagasszunk belőle rugalmas, kicsit lágyabb tésztát. A végén tegyük bele az olívaolajat és dagasszuk további 2-3 percig.
Lisztezett kelesztő tálba téve pihentessük 1 órán keresztül.
Gyúrjuk újra, majd formázzunk belőle cipót és letakarva kelesszük duplájára.
Melegítsük elő a sütőt 200°C-ra a vaslábassal együtt. Helyezzük bele a kenyeret, spricceljük meg vízzel, szórjuk meg lenmaggal, majd fedjük le és süssük 10 percig ezen a hőmérsékleten. Csökkentsük 180°C-ra és süssük további 30 percig.
Amikor megsült, rácsra téve hagyjuk kihűlni.



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...