Koskacukor: Tojásos nokedli, kapros tejföllel

2015. május 11., hétfő

Tojásos nokedli, kapros tejföllel

Pár nappal ezelőtt éppen Nővéremnek panaszkodtam, hogy egyszerűen semmire nincs időm mostanában. Egyrészt mert későn érek haza a munkából, a másik pedig, már olyan fáradtan esek be az ajtón, hogy majdnem hogy semmihez sincs kedvem. Eljött a hétvége és csak pihenésre vágytam. Főztem egy jó nagy adag hús levest meg azt az ötletet kaptam, hogy készítsek egyszerű és gyors ételt, mint például tojásos nokedli. Ecetes salátával tökéletes. Miért ne? Tényleg gyorsan elkészíthető és könnyű, nyárias étel.
Kapros tejföllel és ecetes fejes salátával tálaltam.







Tojásos nokedli, kapros tejföllel
Hozzávalók (2 fő részére):
Nokedlihez:
30 dkg rétesliszt
2 tojás
2 dl víz
pici só
1 evőkanál olívaolaj

Továbbá:
5 tojás


3 evőkanál tejföl
2 evőkanál kefir
1 evőkanál friss kapor
só, bors

Elkészítés:
Mérjük ki a réteslisztet, adjuk hozzá a sót és a két tojást, majd először kevés vízzel keverjük ki. Annyi vizet tegyünk hozzá, hogy közepesen lágy tésztát kapjunk, mint egy galuska. :) Szerintem mindenki tudja, hogy milyennek kell lennie.
Bő forrásban lévő vízhez tegyünk egy evőkanál olívaolajat és sót, majd szaggassuk bele a tésztát. Forrástól számítva 10 perc alatt főzzük készre.Szűrjük le, tegyük serpenyőbe.
A tojásokat verjük fel alaposan, öntsük a galuskára, majd lassú tűzön főzzük krémesre. Vigyázzunk, hogy ne süssük túl.
A tejfölt keverjük ki a kefirrel, a kaporral, a sóval és a borssal. Tálalásnál kanalazzunk a galuskánk tetejére.




1 megjegyzés:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...