Koskacukor: Vaníliás kölespuding

2016. április 21., csütörtök

Vaníliás kölespuding

Kiskorom kedvence volt a tejberizs, de később valahogy elfelejtettem készíteni. Az utóbbi időben a rizst néha kölessel helyettesítem, de készítettem már köles fasírtot vagy köles salátát is. Édességként viszont eddig kimaradt, pedig sok ötletet gyűjtöttem már. Először egy egyszerű pohárdesszertet próbáltam ki, ami egy sima vaníliás puding kölessel tojás nélkül. Görög joghurttal lazítottam rajtam és a kicsit savanykás íze tökéletes illik bármilyen gyümölccsel. Most ugye az eper szezonális, de jól passzol barackkal vagy meggyel is.







Vaníliás kölespuding
Hozzávalók 2 pohárhoz:
10 dkg köles
3 dl tej
1 vaníliarúd
2 evőkanál nyírfacukor
15 dkg görög joghurt

a díszítéshez:
eper

Elkészítés:
A kölest kimérjük, hozzáadjuk a tejhez, majd közepes lángon felfőzzük a nyírfacukorral és a vaníliarúddal. Akkor jó, amikor már teljesen besűrűsödött. Hűlni hagyjuk.
Miután kihűlt, kiemeljük a vaníliarudat és görög joghurttal lazítunk rajta. Poharakba kanalazzuk és darabolt eperrel díszítjük. Tálalásig hűtőben tároljuk.











Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...