Koskacukor: Édesburgonyás tepsis karaj

2016. április 25., hétfő

Édesburgonyás tepsis karaj

Azt hiszem senki nem számított arra, hogy ilyen hideg, borongós idő lesz a mai nap. Nem tudom elmondani mennyire vártam a mai nap végét. Nyűgös voltam és álmos. Amikor végre eljött az 5 óra, hát nem elkezdett esni az eső. Szeles, esernyős, biciklis idő... a kedvencem. Haza értem és fáztam. Csak egy forró zuhany segített. Komolyan, mintha tél lenne. Na ne már. Szerintem aki tehette mára időzített minden főzést és egész nap ment a sütő. Akkor gyújtsuk be és süssünk valami egyszerűt és nagyszerűt.






Édesburgonyás tepsis karaj
Hozzávalók 3 személy részére
50-60 dkg édesburgonya
6 szelet karaj
2,5 dl tej
4 szál újhagyma
15 dkg reszelt mozzarella
friss petrezselyem
só, bors
olívaolaj
vaj a forma kikenéséhez

Elkészítés:
A hús szeletek mindkét oldalát sózzuk és borsozzuk. Az édesburgonyát meghámozzuk, felkarikázzuk. Ne legyen túl vékony, mert akkor nagyon hamar megpuhul. A sütőformát kivajazzuk, elhelyezzük a burgonyát szorosan egymás mellé és alá. Az újhagymát felkarikázzuk és megszórjuk vele. Ismét sózunk és borsozunk. Rátesszük a karajt, leöntjük tejjel és egy kevés olívaolajjal meglocsoljuk. Megszórjuk sajttal, végül friss petrezselyemmel. Alufóliával letakarjuk, előmelegített 180 fokos sütőbe 1 óra alatt puhára pároljuk. Eltávolítjuk a fóliát és további 20 percig sütjük tovább. A végén megszórjuk extra petrezselyemmel!




Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...