Koskacukor: Burgonya krémleves, medvehagymás pestoval

2016. április 4., hétfő

Burgonya krémleves, medvehagymás pestoval

Bár már lassan vége a medvehagyma szezonnak, ami köszönhető annak is, hogy korán megérkezett a jó idő. Ami a szokásosnál szerintem melegebb. Nem panaszkodni akarok, mert annyira szép időnk volt ma, hogy elviselném, ha mindig ilyen lenne, de hogy a természetre milyen hatással van... arról szerintem jobb nem beszélni. Ma egyik ügyfelem közölte, hogy magzik a rebarbara. Én még nem is találkoztam vele sehol, éppen már kezdtem hiányolni, de akkor ezek szerint nem is nagyon fogok, pedig az idén elhatároztam, hogy készítek lekvárt. Amikor ezt elmeséltem neki, megbánta, hogy nem hozott be nekem. Visszatérve a medvehagymára még most érdemes belőle betárazni. Feldarabolva fagyasztóba tenni egy adaggal, így később is feldobhatjuk fele ételeinket.










Burgonya krémleves, medvehagyma pestoval
Hozzávalók 4 személy részére:
50 dkg burgonya
1 fej vöröshagyma
2 gerezd fokhagyma
2 evőkanál vaj
2 evőkanál olívaolaj
1,5 liter húsalaplé vagy víz

frissen őrölt bors
őrölt szerecsendió
2 babérlevél

a tálaláshoz:
sült bacon
medvehagyma pesto

Elkészítés:
A vöröshagymát és a fokhagymát apróra daraboljuk, majd kevés vaj és olívaolaj keverékében megdinszteljük. A burgonyát meghámozzuk, felkockázzuk, majd hozzáadjuk a babérlevéllel együtt. Felöntjük húsalaplével és addig főzzük, amíg megpuhul a krumpli. Ezután a babérlevelet eltávolítjuk. Botturmix segítségével krémesre turmixoljuk. Ízlés szerint sózzuk, borsozzuk és megszórjuk még szerecsendióval is. Sült baconnel, és medvehagyma pestoval tálaljuk.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...