Koskacukor: Bajor mini perec

2016. április 20., szerda

Bajor mini perec

Szeretem a perecet, bár sosem rajongtam érte, talán azért, mert nem sikerült jót vásárolnom. Egyszer emlékszem kifogtam egy nagyon sósat, ami ráadásul kemény is volt. Abban az időben, amikor kint voltam Németországban ettem jó pár alkalommal reggelire, azok nagyon finomak voltak. Próbáltam utánozni, kicsit egészségesebb változatban elkészíteni és ez is fantasztikusan jó lett, de azért egy kicsit más. Jó, jó... egy az egyben nem lehet ugyanazt elkészíteni tudom. Reggelire is elkészíthetjük, de egy grill kolbász mellé is tökéletesen passzol, sok-sok mustárral.
A recept megjelent a Kifőztük gasztromagazin áprilisi számában is.







Bajor mini perec
Hozzávalók 8-9 db-hoz
15 dkg teljes kiőrlésű tönkölyliszt
15 dkg fehér tönkölyliszt
20 dkg liszt
1 dkg só
1 dkg friss élesztő
2,5-3 dl langyos tej
3 dkg olvasztott vaj

a „vízfürdőhöz”:
1,5 l víz
8 teáskanál szódabikarbóna
2 teáskanál só

Elkészítés:
A liszteket és a sót dagasztótálba mérjük, belemorzsoljuk az élesztőt, majd a tejjel összeállítjuk a tésztát. A vajjal rugalmasra, fényesre dagasztjuk. Kelesztőtálban, szobahőmérsékleten 1 órát pihentetjük. Enyhén lisztezett felületen kb. 10 dkg-os cipókat formázunk belőle. Mindegyikből 30 cm hosszú rudat sodrunk úgy, hogy a végei vékonyabbak legyenek, mint a közepe, majd perecet formálunk belőle. Sütőpapírral bélelt tepsire helyezzük. Miután az utolsóval is készen vagyunk, felforraljuk a vizet, hozzáadjuk a szódabikarbónát és a sót. Sütőlapát segítségével 2-3 süteményt a vízbe engedünk, és 30-40 másodpercig főzzük. Kiemeljük, és visszatesszük a sütőpapírra.
Előmelegített, 180 fokos sütőben 30-35 perc alatt aranybarnára sütjük.

Tipp: díszíthetjük nagy szemű sóval, szezámmaggal, mákkal.




Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...