Koskacukor: Aszalt gyümölccsel és gesztenyével töltött karaj

2014. december 29., hétfő

Aszalt gyümölccsel és gesztenyével töltött karaj

Karácsonykor nem nagyon főzőcskéztem itthon, mert minden nap vendégségbe voltunk és nem láttam értelmét, hogy a hűtőt tele tegyem mindenféle étellel, amit aztán meg sem eszünk. Csupán ezt a töltött husit sütöttem meg, amit gyümölcsös ruccola salátával kínáltam. Eléggé kímélő és könnyű, akár hidegen is fogyasztható ebéd került 24-én délbe az asztalra. Mivel nem fogyott el egyszerre, így sokáig csemegézhettünk belőle. Akár reggelire, vacsorára is tökéletes lehet.





Aszalt gyümölccsel és gesztenyével töltött karaj
Hozzávalók:
1 kg csont nélküli karaj
7 dkg aszalt sárgabarack
7 dkg aszalt szilva
5 dkg aszalt áfonya
15 dkg sült gesztenye
20 dkg bacon
1 dl száraz vörösbor
só, bors

Elkészítés:
A karajt vágjuk be mélyen a közepén. A szilvát és a barackot vágjuk ketté, a gesztenyét is, ha nagyon nagyok. Keverjük össze az aszalt gyümölcsöket a gesztenyével, majd töltsük meg a karajt. Kívül sózzuk, borsozzuk, majd tekerjük be baconnel. Egy kisebb jénaiba vagy tepsibe helyezzük, majd ráöntjük a vörösbort. Alufóliával lefedve 180°C-on kb. 2 óra alatt pároljuk puhára. Vegyük le a fóliát és további 15 percig pirítsuk meg a tetején a bacont.
Minél lassabban sül át annál puhább és szaftosabb lesz a hús, nem szárad ki.




Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...