Koskacukor: Aszalt gyümölcsös, csokoládés mini panettone

2014. december 7., vasárnap

Aszalt gyümölcsös, csokoládés mini panettone

Most már tényleg rohamosan közeledik a karácsony. Ajándék ötletek már tervben vannak, de a vásárlásra várni kell még egy hetet. Bár én személy szerint a karácsonyban a legjobban azt szeretem, amikor végre sikerül összeülni a családnak, nyugodt és meghitt körülmények között. Elbeszélgetünk késő estig, miközben finomságok vesznek körül minket és a fenyőfa illata árasztja el az egész lakást. Szerintem ennél jobb, szebb nem is kell! Nagyon várom már, de most már csak két hétvége és pár nap. :) Hurrá! Annyira szép lenne, ha fehér karácsony lenne az idén. Este kinézi az ablakon, egy bögre forró csokival és lesni, ahogy nagy pelyhekbe hull a hó. Ezt kívánom karácsonyra!
Most már előkerültek nálam is az ünnepi recept ötletek és advent második vasárnapjára aszalt gyümölcsös, csokis panettonével leptem meg magunkat. Szuflé formákban sütöttem, bár lehet természetesen egészbe is, de mivel nem nagy adagot készítettem, ezért így sokkal jobban mutat. A receptem ötlete innen született, amit nagy részben követtem is, de sok mindent helyettesítettem és az adag is csak a megadott mennyiség fele. Az elkészítési idő elég hosszú. 3 napot vesz igénybe, de megéri. Amúgy nem sokat kell vele foglalkozni, csak türelmesen várni. Az illata... mennyei.
Íme az én Adventi Panettoném.









Aszalt gyümölcsös, csokoládés mini panettone
Hozzávalók (4 db szuflé formához):
1. nap:
50 g fehér liszt
25 g víz
1 g élesztő

2. nap:
150 g teljes kiőrlésű tönköly búzaliszt
40 g cukor
50 g víz
50 g tojássárgája (4 M-es)
5 g tej
1 g só
45 g olvasztott vaj
76 g 1 nap elkészített tészta

3. nap:
50 g liszt
3 g élesztő
1 tojás
1 g só
50 g aranymazsola
40 g aszalt áfonya
10 g kandírozott narancshéj
10 g kandírozott citromhéj
50 g étcsokoládé cseppek (min. 60%-os)

Elkészítés:
Az első nap a három hozzávalót összekeverjük és szobahőmérsékleten hagyjuk érni min. 18 órát.
A második nap az első nap elkészített tésztához hozzá mérjük az összes többi hozzávalót és egy könnyű lágy tésztát dagasztunk belőle. Ha szükséges akkor adhatunk még hozzá egy kevéske lisztet, de ez nem az a rugalmas tésztaféle.
Lisztezett kelesztő tálba tesszük, majd hűtőbe egy éjszakára lezárva pihentetjük.
A harmadik nap kivesszük és 1-2 órát szobahőmérsékleten hagyjuk, hogy átvegye a hőmérsékletet. Ez idő alatt a mazsolát és az áfonyát beáztatjuk forró vízbe.
Dagasztó tálba tesszük a tésztát, hozzá mérjük az összes többi hozzávalót, majd jól kidolgozzuk. Visszatesszük a kelesztő tálba és pihentetjük 1-1,5 órát. 
A sütőt előmelegítjük 180°C-ra.
A szuflé formákat kibéleljük sütőpapírral.
A tésztát négy felé osztjuk, majd bele kanalazzuk a tálkákba. 
Tepsire rakosgatjuk és betoljuk a sütőbe kb. 25 percre.
(Ha egészben sütjük, akkor több időre lesz szükség, de akkor érdemes dupla adagot készíteni és egy 18 cm átmérőjű, magas falú tortaformába tenni.)










Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...