Koskacukor: Szilveszteri hidegtál

2014. december 31., szerda

Szilveszteri hidegtál

Ez az év is eltelt, méghozzá elég gyorsan. Szinte most voltunk nyaralni és nekem még a húsvét sem volt olyan rég. Nem tudom miért van ez így, de szerintem sokan vagyunk ezzel így, hogy az utóbbi pár év szinte elrepült és egyszerűen nem győzzük követni az eseményeket. Az idén februárba kaptam meg a tükörreflexes nikon gépemet, amivel azóta sikerült szebbé tenni a blogomat. Rengeteg receptet hoztam és az utóbbi pár hónapba megpróbáltam szinte minden nap egy újabb finomságot hozni. Közben a facebookon is létrehoztam a Koskacukrot, ahol lassan már 600-an leszünk. Itthon is rengeteg dolog történt, jó is, rossz is, de emlékezzünk inkább csak a jóra és búcsúzzunk el így 2014-től.
Balázs nem szeretett volna mást, csupán egy szép hideg tálat szilveszterre. Na, jó... Akkor elkezdett járni az agyam. Tudom mi a kedvence. (Kaszinó tojás, krumpli saláta, a sonka és a sajt tekercs.) Na, de nehogy már olyan egyszerű legyen, elkezdtem kicsit variálni és akkor tegnap délután neki estünk. Sokat segített nekem és így is a tegnap délután és a ma délelőtt teljesen ráment. No, meg sütöttem kétféle pogácsát és készült még desszert is. De, hogy őszinte legyen egyáltalán nem baj, hogy ennyit vesződtünk vele, mert megérte. Rengeteget beszélgettünk, hülyéskedtünk és a végén már annyira nevettem, hogy nem bírtam abba hagyni. Egész évbe alig van normálisan egymásra időnk és jó volt az év utolsó napjait ilyen vidáman tölteni.
De akkor most jöjjenek a receptek. Szerintem kezdek az alappal és úgy könnyebb lesz. Nem kell megijedni, lehet belőle csemegézni, legközelebbre ötleteket gyűjteni. Én már tudom, hogy ebből fogok dolgozni, mert minden tökéletes lett és isteni finom.
Ezt jól összehoztuk! ;)









Besamelmártáshoz:
5 dkg vaj
2 dl tej
2 dl tejszín
4 evőkanál liszt

A vajat felolvasztjuk, hozzáadjuk a lisztet, majd habverővel simára keverjük. Szép lassan hozzáadjuk a tejet, majd a tejszínt és szép krémesre felfőzzük. 

Továbbá:
5 dkg vaj
20 dkg krémsajt

Miután majdnem kihűlt hozzáadjuk a vajat és a krémsajtot, jól elkeverjük és a hűtőbe tesszük felhasználásig.

Házi majonézhez: recept itt található.

Tartár mártás:
85 dkg tejföl (nagy vödrös)
1 adag házi majonéz
2 evőkanál mustár
só, bors

Körözötthöz:
50 dkg túró
1/4 fej reszelt vöröshagyma
1 teáskanál fűszerpaprika
1 kávéskanál őrölt kömény
só, bors

Francia salátához:
30 dkg héjában főtt burgonya
20 dkg párolt zöldborsó
15 dkg párolt kukorica
2 idared alma (apró kockára vágva)
1 evőkanál citromlé
 1/3 adag tartár mártás
só, bors

Kapros burgonyasalátához:
1 kg héjában főtt burgonya
7-8 csemege uborka (karikára vágva)
1 fej lilahagyma (apró kockára vágva)
3 főtt tojás (összetörve)
3 evőkanál kapor
1/2 adag tartár mártás
2 evőkanál uborkalé
só, bors

Lencse saláta:
15 dkg előző este beáztatott lencse
3 babérlevél
szemes bors

1 fej lilahagyma
10 dkg datolya paradicsom
10 szem fekete olívabogyó
Dresszinghez:
50 ml fehérborecet
1 teáskanál mustár
2 teáskanál cukor
2 dl víz
só, bors

A lencsét megfőzzük enyhén sós vízben, amibe beletesszük a szemes borsot és a babérlevelet. Leszűrjük, hozzá tesszük a felkarikázott paradicsomot és olívabogyót. Elkészítjük a dresszinget és ráöntjük.

Májkrémes töltött tojáshoz:
6 főtt tojás
50 g májkrém
3 evőkanál besamelmártás mártás
2 evőkanál tejföl
1 teáskanál mustár
1 teáskanál házi majonéz
só, bors

Tormakrémes sonkatekercshez:
a maradék besamelmártás
10 dkg ecetes torma
só, bors
16 db sonka

Körözöttes sajttekercs
40 dkg szeletelt sajt ( jó minőségű)
elkészített körözött

Fasírtgolyók
70 dkg darált hús
3 evőkanál zsemlemorzsa
1 tojás
1 evőkanál worchester szósz
1 evőkanál mustár
1 teáskanál fűszerpaprika
1/2 reszelt vöröshagyma
3 gerezd fokhagyma
só, bors
olaj a sütéshez

A folyamatot nem írom le, mert szerintem mindenki tudja. Csupán jó tanácsként érdemes két napra osztani. Egyik nap elkészíteni a töltelékeket. A besamelt, amiből a tormakrémet fogjuk készíteni, a tojáskrémet, amit elég másnap is a tojásba visszatölteni, a körözöttet, a darált húst begyúrni illetve a salátákat, ami úgyis úgy a legfinomabb, ha áll egy éjszakát. A lencsét pedig beáztatni, így másnap már csak meg kell főzni, addíg sülnek a fasírt golyók illetve töltünk és díszítünk.
A díszítésnél használhatunk, paradicsomot, uborkát, ecetes uborkát, erős-, fehér- és kaliforniai paprikát, fehér és piros retket, olívabogyót, lilahagymát, fejes salátát.








Boldog Új Évet Kívánok Mindenkinek!



2 megjegyzés:

  1. Ti aztan meltokepp bucsuztatjatok az Oevet,nagyon dekorativ a tal es biztos minden nagyon finom is :) sikerekben gazdag boldog uj ever kivanok Nektek :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Igencsak bőséges tálra sikeredett! :) Köszönjük szépen, én is kívánok Nektek sikerekben gazdag boldog új évet! :)

      Törlés

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...