Koskacukor: Túrós, csokis eperlekváros csigák

2013. október 1., kedd

Túrós, csokis eperlekváros csigák

Pár hónapja beszereztem egy füzetet, amibe elkezdtem gyűjteni a kenyér és péksüti recepteket. Emlékeztem, hogy volt közöttük olyan, aminek a tésztájába túró kellett. És.. Igen! Limara fantasztikus Túrós-lekváros csigái teljesen elragadtak. A hűtőbe volt  25 dkg túróm és fel kellett már használnom. Igaz csak fél adagot sütöttem, mert láttam, hogy sütőporos, így nem biztos, hogy sokáig friss marad, a maradék még lehet holnap estére elkészül. ;)
Ilyen gyors csigákat sem készítettem még, összegyúrtam, megkentem, feltekertem és már ment is a sütőbe. Párom nem hitte el, hogy pikk-pakk végeztem a konyhába mindennel. :) Szerintem ez a recept sűrűn elő fog fordulni a konyhámban. :)





Köszönöm szépen Limara!

Túrós - epres csokilekváros csigák
Hozzávalók:
12 dkg túró
20 dkg tk. tönköly liszt
3 dkg vaj
2 tk. tejszín
1 tojás
2 tk. nyírfacukor (porcukor)
4 g sütőpor
pici só

Töltelék:
házi csokis eperlekvár

Elkészítés:
A tészta hozzávalóit jól gyúrjuk össze. Hagyjuk pihenni 10-15 percig.
Addig válasszuk ki a lekvárt a kamrából, ami nagyon jól illik ezekhez a finom csigákhoz illetve melegítsük elő a sütőt 180°C-ra és béleljük ki a gáztepsit sütőpapírral.
Enyhén lisztezett vágódeszkán nyújtsuk ki egész vékonyra, kenjük meg  a kiválasztott lekvárral és tekerjük fel. Vágjuk ujjnyi vastagra és mehet a tepsire sorba, majd a sütőbe. 15-18 perc alatt megsülnek. 
Nagyon finom és nagyon gyors!



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...