Koskacukor: Almás-pudingos pite

2013. október 24., csütörtök

Almás-pudingos pite

Pár napos szabadságon vagyok, így picit több időm van sütkérezni. Megígértem páromnak, hogy ma lesz valami desszert is, de mit is készítsek? Valami almásra gondoltam, ha már van itthon egy jó pár kiló. Persze hagyományos almás pite unalmas, dióval most készítettem, azután eszembe jutott, hogy egyszer sütöttem már pudingosan. Gyorsan internet... almás pudingos.... és Csilla receptje egyből elnyerte a tetszésemet. Nem is gondolkodtam tovább rajta, fogtam a kis füzetemet és tollat ragadtam. A következő percbe meg már gyúrtam a tésztát és reszeltem az almát. Mire kész lettem a takarítással egy kihűlt fincsi pite várt ...


Köszönöm Csilla a receptet!


Almás pudingos pite
Hozzávalók (25x35 cm tepsire):
10 dkg tk. tönköly liszt
10 dkg graham liszt
10 dkg fehér liszt
7 dkg nyírfacukor
15 dkg vaj
1 tojás
1 ek. tejföl
1 citrom reszelt héja
7 g sütőpor

Töltelékhez:
1 kg alma
2 ek. cukor
1 kk. fahéj
2 ek. frissen facsart citromlé
1 csomag vaníliás pudingpor
1 dl víz

Elkészítés:
A tészta hozzávalóit gyúrjuk össze - fontos a vajat hidegen adjuk hozzá, így omlós lesz a tészta -, majd tegyük a hűtőbe, amíg a tölteléket elkészítjük. Az almát hámozzuk meg, majd reszeljük le és öntsük rá a citromlét. Tegyük egy fazékba, szórjuk meg cukorral és fahéjjal, pároljuk puhára. A pudingport keverjük el a vízzel és sűrítsük be vele az almát.
A tésztát osszuk két részre. Vajazott lisztezett tepsire fektessük az egyik kinyújtott tészta lapot, kanalazzuk rá a meleg almás pudingos tölteléket, majd fektessük rá a másik kinyújtott tésztát. Szurkáljuk meg fogpiszkálóval.
Előmelegített 180°C-os sütőbe 20-25 perc alatt süssük meg.

2 megjegyzés:

  1. Nagy kedvenc nálunk az almás pite, de néha nem árt ha egy kicsit variáljuk (már csak azért nehogy megunjuk a végén. :D ) Tetszik ez a pudingos változat, ki fogom próbálni. :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Mi is nagyon szeretjük, jó sok almával és én is azért voksoltam most a pudingos változat mellett, hogy ne legyen unalmas. :) Próbáld ki, nagyon finom.

      Törlés

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...