Koskacukor: Szedres csavart

2013. október 17., csütörtök

Szedres csavart

A legutóbbi blogkóstolón Okki receptjei között rengeteg elmentettem magamnak. Ez a szedres csavart péksüti nagyon megmaradt bennem, ugyanis van egy üveg házi szeder lekvárom, amit már  tavaly óta készülök felhasználni. Ugyanis ennek a lekvárnak van egy története és csupán egy üveg készült belőle. Nagyon sajnáltam sokáig felbontani, de amikor megláttam ezeket a gyönyörű csavart szedres finomságot elhatároztam, hogy felbontom. Tavaly is Romániába voltunk nyaralni csak egy másik részén, Pádis környékén. Rengeteg áfonya és szeder bokorral találkoztunk. Először csak elkezdtem szedni pár szemet, majd a végén a 1,5 literes ásványvizes üvegem megtelt úgy, hogy két fiú (ebből egyik a párom) segített nekem. A végére már nagyon megunták és örültek, amikor kiértünk már a bokrok közül.
Tehát ezért a lekvárért igenis megküzdöttünk és igazi bio, hiszen a hegyekbe az igazi friss levegőn értek meg és távol a környezet szennyezéstől. :)
Okki szedresének a felét készítettem reggelire, hááát nem maradt belőle egy morzsa sem. :)

Köszönöm Okki a receptet!


Szedres csavart (8 db)
Hozzávalók:
15 dkg tk. tönköly liszt
5 dkg világos rozsliszt
5 dkg fehér liszt
1,5 dkg élesztő
2 tk. cukor
0,5 dl tej
0,8 dl joghurt
2 dkg vaj
1 tojássárgája
1 csipetnyi só
1 csomag vaníliás cukor

Töltelékhez:
szederlekvár

Elkészítés:
Az élesztőt felfuttattam langyos cukros tejben. Egy tálba kimértem a többi hozzávalót, a vajat felolvasztottam, ezt még nem tettem hozzá. A felfuttatott élesztővel könnyű tésztát dagasztottam, amikor már majdnem kész, akkor hozzácsurgattam a vajat. Duplájára kelesztettem.
Kinyújtottam téglalap alakúra, megkentem jó bőven lekvárral, majd balról behajtottam 1/3ig és jobbról is a tetejére. Mint a hajtogatott leveles tésztánál. Ezután kb. 2-3 cm széles csíkokat vágtam és megcsavartam.
A végére megtanultam, hogy valószínű Okki nem tekerte meg úgy, mint én, mert az övé sokkal szebb lett, viszont a szépsége ellenére nagyon finom lett, így biztos legközelebb is el fogom készíteni.


4 megjegyzés:

  1. Nagyon örvendek, hogy elkészítetted! Egészségetekre! :)
    Szerintem semmi baja nincs, szépek lettek, de ami a lényeg, hogy elfogyott az utolsó morzsáig. :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm szépen! Nem ez volt az utolsó recept, amit elkészítettem azok közül, amiket láttam nálad! Nagyon jó ötleteid vannak! :)

      Törlés
  2. Nagyon guszta ez a tekercs, én is szívesen kipróbálom. Itt is írom, hogy sajnálom, hogy lecsúsztál a blogkóstolós játékról, ha meglesz a következő kiírás, vállalom hogy írok Neked róla üzenetet! :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm szépen. Legközelebb szemfülesebb leszek! :)

      Törlés

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...