Koskacukor: Sütőtökös muffin

2013. október 20., vasárnap

Sütőtökös muffin

Pár héttel ezelőtt beszélgettem nővéremmel arról, hogy ő a sütőtököt csak süteménybe tudja elképzelni, meg ő egyébként sem szereti máshogy. Erre vissza kérdeztem és sütibe nagyon finom? Természetesen a válasz az volt, hogy úgy a legfinomabb.
Valamelyik nap láttam Illéskrisznél "A legtökösebb recept"-re való felhívást és arra gondoltam miért ne? Miért ne próbálhatnám ki én is a sütőtököt sütibe, ha már kenyérbe is nagyon ízletes.
A recept Stahl Judit- Gyors muffinok könyvéből való. Nagyon finom, próbáljátok ki! Könnyű, levegős a tésztája és nem túl édes, fűszeres és aromás!





Sütőtökös muffin
Hozzávalók (12db-hoz):
20 dkg sütőtökpüré
10 dkg tk. tönköly liszt
5 dkg zabliszt
1 kk. sütőpor
1/2 kk szódabikarbóna
1 kk. fahéj
1 csipet só
1 tk. frissen reszelt gyömbér
2 tojás
5 dkg barnacukor
5 dkg nyírfacukor
10 dkg vaj
1 ek. méz

Elkészítés:
A tojásokat keverjük habosra a cukrokkal, majd adjuk hozzá fokozatosan az olvasztott vajat. Keverjük hozzá a sütőtök pürét, a reszelt gyömbért és a mézet.
Egy másik tálba mérjük ki a liszteket, keverjük hozzá a fahéjat, a sütőport és a szódabikarbónát és a sót, majd adjuk hozzá a sütőtökös keverékhez. Pár mozdulattal keverjük össze, majd kanalazzuk muffin kapszlikkal kibélelt formákba.
Előmelegített 180°C-os sütőbe 20 perc alatt elkészülnek.



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...