Koskacukor: Fokhagymás burgonyakrémleves

2016. március 1., kedd

Fokhagymás burgonyakrémleves

Én, személy szerint nem vagyok annyira leveses, bár a különleges krémleveseket illetve a gyümölcslevest kifejezetten kedvelem. Egy baj van vele, hogy én képes vagyok és jól tudok lakni csak levessel. Ilyenkor Balázsnak főzök csak másodikat, vagy az én részem megmarad vacsorára.
Lassan jön a tavasz és a forró krémleveseket leváltja a borsó, zöldség és a gyümölcsleves, de ezeken a szeles, hűvösebb napokon, mint a mai is szerintem mindenkinek jól esne egy tányérkával, akár vacsira is.
A recept megjelent a Kifőztük gasztromagazin 2016. márciusi számában is.






Fokhagymás burgonyakrémleves
Hozzávalók 4 személyre
1/2 szál póréhagyma 
5-6 gerezd fokhagyma
4 szem burgonya
3 evőkanál olívaolaj
1 dl száraz fehérbor
8 dl húsalaplé
1 teáskanál morzsolt majoránna
1 teáskanál morzsolt kakukkfű

őrölt bors

a tálaláshoz:
pirított kenyérkocka
sült szalonna

Elkészítés:
A póréhagymát felkarikázzuk, a fokhagymát megpucoljuk és apróra daraboljuk. Felhevítjük az olívaolajat, beletesszük a kétféle hagymát, és pár perc alatt megdinszteljük. Amikor már illatozik, hozzáöntjük a bort. A burgonyát meghámozzuk, felkockázzuk, és a hagymás alaphoz adjuk. Felöntjük a húsalaplével, és a fűszerekkel ízesítjük. Amikor a burgonya puhára főtt, a levest botmixerrel krémesítjük. Pirított kenyérkockával és sült szalonnával tálaljuk.




Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...