Koskacukor: Duplán kókuszos sütigolyó

2016. március 25., péntek

Duplán kókuszos sütigolyó

Húsvétra sok kókuszos finomság szokott az asztalra kerülni. Korábban találtam egy blogon hasonló receptet és annyira megtetszett, hogy kíváncsiságból megsütöttem. Az arányokat, lisztféléket módosítottam, cukor tartalmát csökkentettem és azt is lecseréltem nyírfacukorra. Na jó, már majdnem átírtam a receptet, de az ötlet innen jött. Kicsit talán furán cseng az élesztő ebben, de többször utána néztem és bizony ez kerül bele. Talán ettől marad sokáig puha. Nem mondom, hogy könnyű desszert, mert eléggé tömény a sok kókusz miatt, de az íze hasonlít a raffaellora. Aki szereti az fogjon hozzá és meg is van a locsoló váró édes falatkák. Akár teljesen gluténmentesen is elkészíthető lecserélve a tönkölylisztet rizslisztre, a zablisztet pedig kókuszlisztre. De keverhetjük mandulaliszttel is.






Duplán kókusz sütigolyó
Hozzávalók (25 db-hoz):
10 dkg kókuszliszt
5 dkg kókuszreszelék
8 dkg zabliszt
8 dkg fehér tönkölyliszt
5 dkg vaníliás cukor
5 dkg nyírfacukor
4 g porélesztő
2 tojás
1dl tejszín

Elkészítés:
Minden hozzávalót kimérünk egy tálba, majd összegyúrjuk. Legyen inkább kicsit lágyabb és ragadósabb. Miután összeállt a tészta, golyókat formálunk és sütőpapírral bélelt tepsire rakosgatjuk. Egy éjszakára a hűtőbe tesszük.  Másnap előmelegített 170°C-os sütőbe 15 perc alatt készre sütjük. Akkor kész, ha az alja már szép aranysárga.
Hűlni hagyjuk, majd nyírfaporcukorba meghempergetjük.
Dobozba téve több napon keresztül puha marad.




Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...