Koskacukor: Parmezános zsemle

2016. július 29., péntek

Parmezános zsemle

Két nap alatt majdnem sikerült végére érnem a nagytakarításnak, még maradt egy kis rész, amihez már ketten kellünk. Azt hiszem elfáradtam mindkét nap végére, nem nagyon kellett altatni. Főleg tegnap. Még délelőtt a fürdőszoba suvickolása közben megrándult a nyakam, ami azt jelentette, hogy szépen beállt és a kezemet is óvatosan tudtam csak mozgatni. Nah, így dolgoztam tovább a nap végéig. Majd este amikor már meg volt a vacsi, tusi meg minden, lepihentem és akkor jött az igazi fájdalom. Odáig jutottam, hogy belekezdtem e recept írásába és kb. megmozdulni sem tudtam utána. A sírás ami kitört rajtam már nem is tudom, hogy amiatt volt e, mert annyira fájt, hogy még a lábamat sem tudtam megmozgatni vagy maga a félelem, hogy mi lesz. Magnézium segített annyit, hogy átvonszolt a párom a hálószobába és sikerült elaludnom. Éjszaka csak éreztem egy-egy forgolódásnál, hogy lassan reggel van és nem sokat javult a helyzet. Azt hiszem ma egy fokkal jobb, de hátulról ne ijesszen meg senki. :)
Ami késik nem múlik. Tehát ez a puha zsemle tökéletes választás reggelire, de akár hamburger zsemlének is elkészíthetjük!







Parmezános zsemle
Hozzávalók 12 db-hoz (hamburger zsemle esetében kevesebb):
20 dkg fehér liszt
15 dkg teljes kiőrlésű tönköly búzaliszt
15 dkg tönköly búzaliszt
10 dkg világos rozsliszt
5 dkg reszelt parmezán
1,5 dkg élesztő
2 dl langyos tej
1 dl víz
2 evőkanál tejföl
2 evőkanál extra szűz olívaolaj
2 kávéskanál só
1 teáskanál cukor

a tetejére:
1 tojás sárgája
reszelt parmezán

Elkészítés:
A liszteket kimérjük, hozzáadjuk a reszelt parmezánt, a tejfölt, az extra szűz olívaolajat illetve a sót és a cukrot. Az élesztőt a langyos tejbe morzsoljuk, elkeverjük, majd a lisztes keverékhez öntjük. További víz hozzáadásával rugalmas tésztát dagasztunk belőle. Enyhén lisztezett kelesztőtálba helyezzük 1 óra hosszára. A tálból deszkára borítjuk, finoman átgyúrjuk, majd 12 egyenlő részre osztjuk és zsemléket formázunk belőle. Sütőpapírral bélelt tepsire helyezzük, duplájára kelesztjük. Tojássárgájával megkenjük, majd reszelt parmezánnal megszórjuk.
Előmelegített 180 fokos sütőbe 20-25 perc alatt készre sütjük. Rácsra helyezzük és hűlni hagyjuk.




Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...