Koskacukor: Pestos rizottó kápia paprikával és zöldborsóval

2016. július 26., kedd

Pestos rizottó kápia paprikával és zöldborsóval

Jelentem haza érkeztünk Badacsonyból, ismét itt vagyok és hozom a recepteket. A 40 fokos meleget leszámítva nagyon jól éreztük magunkat. Borbarátok panzióban volt a szállásunk, amivel nagyon elégedettek voltunk. Mi csak reggelit kértünk a szálláshoz, de ott is a felszolgálás és a kínálat hibátlan volt. Folyamatosan figyelték, hogy mi fogy, külön megkérdezték, hogy rendben van a minden, szeretnénk e még valamit. Minden este 7 órától élő zenés est mellett fogyaszthatták az oda látogatók a vacsorát. Mi azt kihagytuk, mivel nem minden nap voltunk a szállás környékén. Éppen Badacsonyi borfesztivál volt a szomszédságban, így estig maradtunk, majd haza ballagtunk és már annyira elfáradtunk, hogy viszonylag korán el is aludtunk. Sajnos a nagy meleg miatt egyik napra jutott kirándulás, ugyanis a 40 fokba valamiért nem volt kedvünk kószálni. Maradta a badacsonyi strand, ahol kisgyerekeknek is ki van alakítva egy olyan rész, ahol tudnak pancsolni. Egyébként a lépcsős részeknél igen csak derékig ért. Pár nappal az utazás előtt beszereztem egy napozó sátrat, amiért azóta is hálás vagyok magamnak, hogy kitaláltam, mert óriási hasznát vettük. Igaz szinte fa alá pakoltuk, de azért déltől sütött volna ránk a nap, így viszonylag megúsztuk a leégést. Kirándulásunk alkalmával a keszthelyi Festetics kastélyt látogattuk meg, a Szigligeti várhoz mentünk, ahol elmaradhatatlan a kézműves fagyi illetve a Folly Arborétumban. Innen hoztunk haza finom bort és levendula szörpöt. Hétfőn még szerettük volna útba ejteni a veszprémi állatkertet, de mivel ömlött az eső, így gyorsan rátértünk az autópályára és viszonylag korán hazaértünk.
Azért nem a főzés volt az első, mert anyu finom ebéddel várt minket, de még nyaralás előtt készítettem egy finom húsmentes rizottót. Ajánlom mindenkinek, akár ezekre a forró nyári napokra is, mert fél óra alatt el lehet készíteni és, ha jól csináljuk akkor igazi krémes, selymes, finom ebédet tálalhatunk!

Hozzávalók 2 személy részére
4 dkg vaj
5 dkg reszelt parmezán

Elkészítés:
A kétféle hagymát megpucoljuk, apróra daraboljuk. Olívaolajon megfuttatjuk. Közben a kápia paprikát felkockázzuk és a hagymához adjuk. Zöld pesto-val ízesítjük. A kimért rizst beletesszük, megpirítjuk, majd felöntjük fehérborral. A forró húsalapléből kanalazunk hozzá, majd mindig pótoljuk, ahogy elfőtte. Folyamatosan keverjük. Időközben érdemes kóstolni, amikor már úgy látjuk, hogy 10 perc van hátra, akkor belekeverjük a zöldborsót. Akkor kész, amikor még éppen egy kicsit roppan a rizs, de már megfőtt. Levesszük a tűzről, hozzáadjuk a vajat és a parmezánt. Pár percre félre tesszük, majd tálaljuk.