Koskacukor: Zöldséges marhahúsleves árpagyönggyel

2016. október 24., hétfő

Zöldséges marhahúsleves árpagyönggyel

Igazából Balázs egyik kedvenc húslevese, ami sok zöldség nélkül nem is készülhetne. A zöldség párti, pedig én vagyok, így azt hiszem tudunk osztozni és nem veszünk össze azon, hogy ki mit szeretne a levesből kimerni. :) Tészta vagy bármi más helyett most árpagyöngyöt főztem bele, ami szerintem egészen jól passzolt hozzá, úgyhogy legközelebb is bevetem ezt az ötletet. Egyébként sem szoktam leves mellé tésztát főzni, mert én sokszor már a zöldséggel jól lakok és a krumpli mindig Balázsnak jut, ami szintén elég. Tudom azok, akik imádják a tésztát el sem tudják képzelni a levest e nélkül. Itt egy ötlet a helyettesítésére.









Zöldséges marhahúsleves árpagyönggyel
Hozzávalók:
50 dkg marhacomb
4 répa
3 gyökér
2 burgonya
1 vöröshagyma
4 gerezd fokhagyma
1 paprika
1 csokor petrezselyem
1 bögre borsó
1/2 bögre árpagyöngy

egész bors

Elkészítés:
A marhahúst kisebb kockákra daraboljuk, fazékba tesszük és felöntjük vízzel, hogy bőven ellepje. 1 órán keresztül főzzük közepes lángon. A zöldségeket megpucoljuk, nagyobb darabokra vágjuk, majd a hús mellé tesszük. A paprika végét levágjuk, kimagozzuk, belehelyezzük a petrezselymet és a leveshez adjuk az árpagyönggyel együtt. Ízlés szerint sózzuk és borsozzuk. További 2 órán keresztül főzzük alacsony lángon. Az utolsó 15 percben hozzáadjuk a szoba-hőmérsékletű borsót.
Erős paprikával, friss petrezselyemmel tálaljuk!





Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...