Koskacukor: Hagymás-fűszeres karaj céklás burgonyapürével

2017. február 7., kedd

Hagymás-fűszeres karaj céklás burgonyapürével

Kismamaként rengeteg céklalevet ittam, ezzel próbáltam pótolni a szervezetemben folyamatosan csökkenő vas ásványianyag tartalmat. Mivel minden zöldség és gyümölcsnek nyers változatban van és marad meg a vitamin tartalma, ezért ebben a formában találtam leghatékonyabbnak. Ettől függetlenül más változatban, nem csak préselve próbáltam fogyasztani. Korábban csak savanyúságként tudtam elképzelni, de sütöttem már süteményt is vele, vagy sütőben is sült köretként, de burgonyapürét is szépen lehet színesíteni vele és ráadásul egészségesebbé is varázsolhatjuk. Szerintem a gyerekek is szívesebben fogyasztják ebben a formában. A többi már csak hab a tortán.
A tálaláshoz a Butlers által forgalmazott termékeket használtam.
A recept megjelent a Kifőztük gasztromagazin februári számában is.







Hagymás-fűszeres karaj céklás burgonyapürével
Hozzávalók 4 személyre
80 dkg csont nélküli karaj szeletelve
2 evőkanál liszt
őrölt fekete bors

2 vöröshagyma
4 gerezd zúzott fokhagyma
2 dl száraz fehérbor
1 teáskanál morzsolt rozmaring
1 teáskanál morzsolt kakukkfű
3 evőkanál balzsamecet
1 evőkanál méz
2 evőkanál olívaolaj

a céklás burgonyapüréhez:
60 dkg főtt, tört burgonya
2 héjában sült cékla
2 evőkanál tejföl
1 dl tej
3 dkg vaj
őrölt fehér bors


a párolt zöldborsóhoz:
40 dkg zöldborsó
5 dkg vaj
1 csokor frissen aprított petrezselyemzöld
frissen őrölt fekete bors


Elkészítés:
A karajszeletek mindkét oldalát sózzuk, borsozzuk, majd lisztbe forgatjuk. A vöröshagymát megpucoljuk, feldaraboljuk, és nagyobb serpenyőben, olívaolajon megdinszteljük. Hozzáadjuk a fokhagymát, majd ráhelyezzük a húst, és mindkét oldalát megpirítjuk. Felöntjük a fehérborral, végül balzsamecettel, mézzel és a fűszerekkel ízesítjük. Lefedve kb. 1 óra alatt puhára pároljuk. Ha szükséges, főzés közben a folyadékot vízzel pótoljuk úgy, hogy a húsnak végül sűrű, hagymás szaftja legyen.
A céklát a tejföllel és a tejjel simára turmixoljuk, majd a vajjal együtt a burgonyához adjuk, és simára keverjük. Fehér borssal és sóval ízesítjük.
A zöldborsót kevés víz hozzáadásával kis lángon, lefedve puhára pároljuk. Még forrón beletesszük a vajat, a petrezselymet, és sóval, borssal ízesítjük.
A karajszeleteket a hagymás szafttal leöntve, a céklás burgonyapürével és a párolt zöldborsóval tálaljuk.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...